Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Flygning till kommande helg

Flygning till kommande helg

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 03 apr 2011 20:31

Ska vi tro att Yr.no kan pricka in en helg till med sol.Just nu säger prognosen att det blir sol Lördag och Söndag.Har vi bara en bogsör till helgen, så kanske det äntligen är dags att få börja segelflyga.Lämna in en skriftlig ansökan till din regering i god tid, om permis Lördag, Söndag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Malmquist 04 apr 2011 16:37

Ni tror inte stråket håller för vinschen? Jag kommer iaf på lördag!
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 04 apr 2011 16:56

Torkar det som det gör just nu, så kanske stråket håller för vinschbilen.
Jag tror att vi har större problem än stråket med vinschbilen. Det här borde någon annan skriva om, men bilens vinschmotor ser inte ut att vara klar för vinschning.
När den blir klar vet jag inte.
Hoppas någon som vet mer om motorn, och när den ev. blir klar, svarar här på VÅRAT forum
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 05 apr 2011 17:07

SE-GFE, är redo för bogsering. Jag har pratat med Benny (ägare och mek).Planet fungerar och alla papper är klara. Vem som bogserar Lördag och Söndag,
det vet jag ingenting om. Det kanske är klart, vem som bogserar i helgen
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Mats Edström 06 apr 2011 17:17

Fint väder i helgen, kommer det ut några och flyger, bogserar mm?
//Mats
Mats Edström
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2009 08:28

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 06 apr 2011 18:26

Jag ser att våra grannklubbar i Svealand, förbereder sig för en mycket bra segelflyghelg som kommer.
Möjligen kraftig vind nord/nordväst.Men termik kommer det att bli, om Yr.no åter igen får rätt.
Nu hänger det bara på om vi har en bogserförare till helgen.Vi bör få ett svar före Fredagkväll, om det det är någon mening
att åka ut till fältet Lördag, för att segelflyga.
(Det kanske redan är klart med bogsör).Vi ses Lördag morgon, hoppas jag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 07 apr 2011 17:59

Nu vet jag mer om bogsering i helgen.
Lördag finns det bogsering mellan 11.00 till 14.00.
Om varje flygning (Kontrollstart) tar minst en halvtimme, kan du själv räkna ut, hur många vi hinner på tre timmar.
Är det bara några få segelflygare som kommer ut, kan naturligtvis flygningarna bli längre, i allafall de två sista.
Samling kl. 09.00. för att dra ut planen,så att vi är klara för start när bogsermaskinen kommer.
Sen har vi Söndag.
Tag gärna en pilsner eller två, kanske tre eller mer,eller något annat gott, Lördagkväll.Sen kan du ta sovmorgon på Söndag.
På Söndag har vi INGEN bogserförare. Vi får göra som ormtjusaren i Kivik, han hade ingen orm.
Vi får väl prata segelflyg istället.
INGEN BOGSERING SÖNDAG.
På uppdrag av ...........


Och snart är det Påskledigt!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 07 apr 2011 18:34

Rev.1 Ang. bogsering Lördag.

Så här är det:Bogserföraren kommer till ESSX mellan kl. 11.00-12.30. Hur dags vi kan börja bogsera, vet jag inte. Det tar väl ca. en halvtimme att starta FE. och varmköra motorn, taxa ut. Årets första bogsering för honom,om man ska följa lagen, innebär att det ska göras fem starter först, utan bogsering.Kan vi göra första bogseringen kl.12.30. får vi vara glada.
Ny tid för samling är kl.10.00
Söndag gäller som tidigare.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Malmquist 07 apr 2011 21:12

Annars får vi väl hyra in bogsering från annat håll. Vi får ju inte låta bogsering bli en flaskhalls nu när folk verkligen vill flyga... Kanske någon annan pilot vill flyga cubb?
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 08 apr 2011 05:09

Det var ju så det sades på glide-offen. Hoppas att någon i styrelsen svarar på alla frågor om bogsering och vinschning för 2011.
Har vi bogsering i helgerna, Påsk?
När väntas vinschbilen bli klar?
Ska vi sälja båda janusarna och köpa en SLG?
Men vi vet ju inte vad det blir för väder!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron