Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Flygning till kommande helg

Flygning till kommande helg

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 27 aug 2010 17:18

Du har väl sett väderprognosen för Lördag och Söndag. Lördag ser just nu ut att bli mycket bra för segelflyg, kanske även Söndag.Passa på och flyg innan säsongen med termikflygning är slut. Lärare och bogserförare finns på plats från tidig morgon.Segelflygledare?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Hasse E 22 sep 2010 19:07

Hej Alla
Vi gör ett försök till flygning i helgen 25-26/9 med träning för landningstävling.Väderprognosen för lördag är fn sisådär,men vi försöker med att flyga.Om inte vädret står oss bi så är prognosen för söndag bättre.Flygning till helgen och vi försöker att vinscha också.Mark tror att det på söndag blir bra vind för vinschning :o ,rakt i gapet.
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 22 sep 2010 19:15

Vilket datum är Klubbmästerskapen i landning och vilket datum är landningtävlingen mot EFK, Sveriges äldsta landningstävling. Nej, jag var inte med på den första landningstävlingen, men jag har kommit sist två gånger, gör om det om ni törs.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Anders Sahlberg 23 sep 2010 12:26

Hej
Jag kan inte komma i helgen då jag är i Luleå på kickoff.
Håller tummarna för att ni ska få flygbart väder åtminstånde.

Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Hasse E 24 sep 2010 08:40

Hej
Landningstävling mot Eskilstuna är planerad till Lördag 9 oktober med reservdag söndag 10 oktober på Jo-berg.Vårt KM helgen före lördag 2 oktober med resevdag 3 oktober.Träning nu till helgen så mycket det går.I morgon 25 sep ser körd ut vädermässigt ,regn enligt prognosen,men vi siktar på söndag 26/9.Vi ses på fältet :lol: .
I år tar vi dom på hemmaplan!!!
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Malmquist 24 sep 2010 20:02

Jag kan ej heller komma i helgen men de två nästkommande ska funka :)
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 28 sep 2010 18:25

Hej!
KM landningstävling, hur dags ska vi träffas på fältet? kl. 0900. är det för tidigt. Det tar tid att mäta upp banan.Alla kan vara med i årets stora tävling.Elever, certinnehavare, har du inget cert var med ändå, det finns lärare som kan sitta i baksits.Se till att Matti inte vinner i år igen. Låt oss träffas på fältet en sista gång i år,så att vi kan skratta åt våra dåliga landningar, innan säsongen är slut. Sen återstår ev. skolning.
Kom ihåg! Det viktiga är inte att deltaga, det är att vinna.
PS. Jag brukar komma tvåa eller sist.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Nordin 29 sep 2010 16:25

Kl. 09:00 verkar lämpligt...
Sämre landning än min 1:a i söndags blir svårt att göra, så nu är jag sugen på revansch.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Malmquist 30 sep 2010 17:01

Jag antar vi pratar om lördag? Kl 9 låter bra, ska bli kul! Har vi spikat något datum mot Eskilstuna?
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Nordin 03 okt 2010 04:53

Landningstävling mot Eskilstuna blir nästa lördag - 9/10:e
I dag, söndag 3/10:e siktar vi på att vinscha. (Samling på fältet 9:00 - 9:30)
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

FöregåendeNästa

Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron