Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Flygning till kommande helg

Flygning till kommande helg

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Flygning till kommande helg

Inläggav René H 07 apr 2010 18:08

Jag har just tagit en promenad över hela flygfältet, det tog nästan en timme.
Stråken 05-23 och 16-34, ser mycket bra ut. 05-23 lite vått vid taxibanan, förmodligen torrt till Lördag, 16-34 i stort sett torr.
Glöm inte att ta med certet.
Äntligen är vintern slut!!!
René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Malmquist 07 apr 2010 20:49

Låter härligt! Bara så ni vet så kommer jag vara först ut på lördag för att få göra första starten :D :P
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Malmquist 09 apr 2010 19:35

Efter den senaste väderprognosen tror jag att jag väntar till söndag med ett ge mig ut på fältet. Någon som tänkt försöka flyga i morgon?
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Nordin 09 apr 2010 20:32

Jag kommer bara hinna vara på fältet en dag denna helg, och som prognosen ser ut just nu så verkar det dumt att välja lördag då. Men i vanlig ordning får man väl vänta till i morgon och titta ut igenom fönstret inan man vet säkert vad det blir...
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 18 apr 2010 17:56

Idag har vi haft några underbara flygningar med SE-VKE och SE-UDO.
Först en resa till Arlanda för att fika. Efter start fick vi tillstånd att flyga runt och över ESSA.Mer om detta kommer Johan E. att berätta.Sedan skolade vi med 109`an,. Något hård vind, men MYCKET bra termik. Synd bara att inte segelflygplanen var i luften.Vi får hoppas att fler kommer till ESSX kommande helg, men som vanligt ser det ut att bli mulet Lördag och Söndag. Det finns lärare, så skola kan vi göra, även om det är mulet.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 23 apr 2010 16:22

Hej!
Väderprognoserna ser mycket bra ut till helgen, både Lördag och Söndag.
Söndag. De elever som har tänkt flyga på Söndag, måste komma ut senast 09.00. till Johannisberg. Vi planerar dagens skolflygningar efter hur många som är på fältet kl09.00 Söndag.

René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Malmquist 30 apr 2010 14:47

Då var det fredag igen och en ny helg framför oss. Jag räknar med att vara på fältet hela söndagen då den ser ut att bli bäst :)
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav Jonas Nordin 30 apr 2010 15:55

Ja, prognosen för lördag ser ju inge vidare ut. Jag bokade tvättstugan i stället... men blir det flygbart kommer jag nog ändå ;-)
Räkna med mig på söndag i.a.f.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 01 maj 2010 14:55

Hej!
Segelflygskolning på Söndag 20100502. Vi träffas senast kl. 09.00 klubbhuset Johannisberg.
Om det kommer lika få, d.v.s. inga elever som tidigare när jag har varit lärare (nej, jag har inte glömt Anders och Simon)Så måste jag fundera på att stryka mitt namn på lärarjourlistan lördagar,söndagar och andra helger.
Kolla väderprognoserna för söndag, det ser ut att bli en fin flygdag.
Flygning är en färskvara. flyg ofta och länge
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Flygning till kommande helg

Inläggav René H 22 maj 2010 07:46

Hej!
Passa på och flyg idag, prognosen för söndag ser inget vidare ut, regn.
Ring bogserförare Nisse, han har med kort varsel lovat att bogsera om det är någon som vill flyga idag. Tele.0704796212
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Nästa

Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron