Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Bokningssystemet

Bokningssystemet

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Bokningssystemet

Inläggav Jonas Nordin 07 feb 2010 23:55

Visst är det synd om flygplanen blir stående en vacker flygdag för att någon glömmer att boka av. Men misstag kan ju alla göra. Avgift för bokad (men ej flugen) tid kräver att Någon håller koll på precis alla bokningar som görs för att sedan stämma av dessa mot alla flygningar som görs. Det måste också hållas koll på alla avbokningar som görs och när dessa skedde, så att ingen blir felaktigt debiterad. Jag misstänker att detta kräver en ny funktion i Bokaplan - om inte stackars Någon skall behöva tillbringa all vaken tid med att bevaka bokningssidan?

Kanske vore det i så fall enklare med en regel där bokningen kunnde övertas av annan pilot om den som bokat inte visat sig på fältet t.ex. en halvtimme efter utsatt tid?

Misstänker man att den som bokat har glömt sin flygtid går det ju faktiskt också bra att ringa vederbörande och fråga om det är okej att ta flygplanet. Kanske skall vi ha som regel att lämna mobilnummer med varje bokning?
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Bokningssystemet

Inläggav René H 09 feb 2010 17:22

Hej!
Enl DHB VSfk. flik5:3 sidan sju, står det bl.a.så här.
Bokning som inte avses utnyttja skall avbokas i rimlig tid före bokningstiden.
Om flygaren som bokat inte har infunnit sig på Johannisbergs flygplats senast 15 min efter tiden för bokning kan denne inte hävda sin bokning längre.
Hur vet jag när jag inte är på Jo-berg om planet är i hangaren eller inte?
Antingen måste man då åka ut till fältet, eller försöka ringa den som har bokat. Om det inte går att få kontakt med denne, innebär det då att planet är i luften.
Jag tror ingen åker från Sthlm. Avesta . Eskiltuna får att se om planet ev. står i hangaren.
Om jag fattar DHB. rätt, så kan vi boka motorseglaren en hel helg, om man sedan hittar på något som är roligare än att flyga ( finns det) så behöver man inte avboka.
Rätta mig om jag har fel.
Något att diskutera för er som ska gå på Glide-off 20100306
René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Bokningssystemet

Inläggav Jonas Nordin 09 feb 2010 22:43

Kanske ett galet infall av mig... men vad sägs om att sätta upp en eller ett par webbkameror på fältet. (Fråga för fältkommittén?) Har för mig att Eskilstuna har webbkamera på sin hemsida.

Ambitionen måste ju självklart alltid vara att flygplanet skall bokas av om flygningen ej kommer att genomföras. Glömma någon enstaka gång kan ju alla göra. Men blir det till en vana har vi ett helt annat problem...
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Bokningssystemet

Inläggav Anders Sahlberg 23 feb 2010 17:08

Jag har ett enkelt förslag, Det är att man skulle kunna monteraupp en Webcamera inne i hangaren som visar Flygplanen.
Då skulle man kunna se om planen står i hangaren eller inte.

Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02


Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron