Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Påskflygning

Påskflygning

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Re: Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 19 apr 2014 08:35

Jag antar att det inte blir någon flygning, när jag inte kan se Skrapans tak, väldigt synd att detta väder skulle dyka upp.
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Påskflygning

Inläggav René H 19 apr 2014 09:54

Hej!
Det är klart att det blir flygning Påskafton., frågan är bara när dimman lättar.
Vi håller just nu kl.11.00 att dra ut planen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Påskflygning

Inläggav René H 19 apr 2014 11:28

Hej!
Nu ska vi bara äta en snabblunch, sedan är det dags att flyga.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 19 apr 2014 15:34

Det var väldigt synd att jag missade, hade ni varit snabbare att svara så hade jag varit med. Vi måste göra om det här "systemet". jag tycker att vi kan inte hålla på att "fixa" flygningar på detta sätt. Framför allt inte om vi ska värva nya medlemmar. Jag kan säga det att det är inte lätt att veta när det är flygning och när det inte är flygning pga det är så flummigt och dålig information, framför allt när man är ny. Idag är ett väldigt bra exempel, det var dåligt väder på morgonen, jag frågar på forumet, inget svar, jag fortsätter då ursprungsplanen för dagen. Detta är bara en av många exempel. Jag har ett förslag på hur man ska lösa detta.

Men imorgon kommer jag till 10, om det inte regnar förstås,
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Påskflygning

Inläggav Mark 19 apr 2014 18:11

Idag blev det en fin flygdag till slut. Första start 13:45 pga av Lützendimman.
Sahlberg loggade 1timme 41 min med start 16:08, så det är aldrig för sent att komma ut till fältet!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 19 apr 2014 18:54

Ja men det är inte lätt att veta, hur skulle jag kunna veta om ni flög eller ej? Det är ju inte så att jag bara kan ta mig ut till Johannisberg heller. Jag måste veta om det blir flygning eller ej. För jag kan inte ligga i standby läge en halv dag för att fundera om dimman försvinner eller ej. Den tiden har inte jag. Det är jag nog inte ensam om. Därför tycker jag att vi borde göra om detta "jag vill flyga systemet". Dagens system som jag har förstått är att man skriver om man vill flyga och när och så får man se om man får ihop något annars får man ringa runt till folk.

Mitt förslag

Innan flygning

Är att vill man flyga, då skriver man minst tre dagar före flygdagen, då ska man skriva dag, tid och annan eventuell info och en begäran på vinch/bogserförare, flygledare. Precis som Mark gjorde i denna tråd. Då ska alla som är villiga att flyga och hjälpa till (vilket borde vara hela klubben) att kolla forumet varje dag. Som Rene säger: Man ska kolla sidan det första man gör och det sista man gör på dagen: Då ska alla som ska komma ut att ha anmäla sig på forumet, så att man vet vilka som ska komma ut. Då ska flygledaren som har blivit utsedd att ha ansvar för att meddela om det blir flygning eller ej på morgonen. Tex idag hade det varit önskvärt att den som var flygledare skrev före kl 9 något i stil med: Idag blir det flygning men vi väntar till att dimman lättar så ni kan komma ut till 12. Annars meddelar jag er det: Med denna lösning så blir det inget velade med, blir det flygning eller ej. Det löser också problemet med att vissa kommer ut och vissa inte. Eftersom att alla som har anmält sig dagarna innan då kollar forumet på morgonen, då vet alla om det blir flygning eller ej.

Då på plats så ska flygledaren sammankalla alla och ett litet möte ska hållas, alla ska då få en uppgift att göra, tex göra ordning bilarna, ta ut flygplanen. Samt ska en lunch tid bestämmas. Sen när flygningen är slut så görs allt bakvänt. Dom som tog ut bilarna tar in dom, dom som tog ut planen tar in dom. När allt är klart så samlas alla på altan och flygböcker fylls i.

Med denna lösning så för vi ordning på detta problem. Det gör att allt blir mycket lättare och med en flygledare som en ledare så går det fortare. Jag är väldigt ny inom detta, och har märkt att det är väldigt svårt att veta vissa saker. Om vi ska få nya medlemmar och få fler att flyga i klubben så behövs struktur och ett system som alla följer. Detta tycker jag borde fungera. Vad tycker ni?
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 19 apr 2014 18:57

jag skulle kunna vara flygledare imorgon och visa vad jag menar.
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Påskflygning

Inläggav René H 19 apr 2014 19:56

Hej !
Jag föreslår att vi äter Påskdagslunch kl. 12.00
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Påskflygning

Inläggav René H 19 apr 2014 20:15

Hej!
Ja ! du har rätt. Jag tycker att man av SMHI och Yr.no, kan kräva, att de kl. 07.00,(det är då jag tar frukost, efter att ha vältat fältet, med start kl.05.00), med säg +- 5 minuter, kan säga när dimman lättar.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 19 apr 2014 20:32

Blir bra, vi kan prata mer i morgon, för jag tycker verkligen att vi borde överväga att använda min plan, det vore bra att få en struktur i det hela.
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

FöregåendeNästa

Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron