Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Påskflygning

Påskflygning

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 12 apr 2014 10:48

Hej alla, jag tänkte att vi kunde försöka få ihop en eller flera flygdagar nu i påskveckan, jag är upptagen Tisdag, onsdag och lördag men resten är jag ledig. Hur ser det ut för er? Nu ser väderprognoserna inte så bra ut men vi borde kunna hitta en dag att flyga på.
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Påskflygning

Inläggav René H 12 apr 2014 21:35

Hej!
Väderprognoserna för påskhelgen är både vin och vatten,mest vin.Problemet är , den s.k. flygledarlistan. Jag vet av erfarenhet att, när det står "utses av de som flyger" så segelflyger vi inte. Att få ihop denna lista är inte lätt, så ni måste förstå de som ska göra denna lista. De gör ett jättejobb.Vi andra MEDLEMMAR måste ställa upp. Hoppas det kommer en ny lista snart. Vill själv flyga så mycket som möjligt i Påsk, eftersom jag blir borta åtta veckor i sommar.Jag kommer att göra så mycket jag kan, så att vi har flygledare, vinschförare/bogserförare och instruktör/lärare i Påsk, men jag lovar ingenting. Lärare lovar jag, att jag kan vara, alla dagar i Påskhelgen,( kan avstå eget flygande, om det kommer elever) ,om ingen annan redan är uppsatt som instruktör/lärare. Nu måste några andra ställa upp som flygledare, vinschförare och bogserförare. Vad vet jag, det kanske finns vinschförare,bogserförare, flygledare och instruktör/lärare till Påsk.
Har vi det?
Flygledare, det gäller bara att vrida stolen mot solen! En bra chef är lat! Glöm inte det! låt andra göra jobbet.

Om inte, ska vi inte flyga i Påsk.

GLAD PÅSK!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Påskflygning

Inläggav Mark 14 apr 2014 21:25

- Flygledare och Vinschförare till Fredag behövs!
- Jag och Anders kör vinch och leder på Lördag!
- Anders kan nog också på Söndag, en flygledare behövs
- Flygledare och vinschförare behövs till Måndag!

Om du kan så lägg till ditt namn på tråden så slipper vi göra en ny funktionärslista!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Påskflygning

Inläggav René H 15 apr 2014 06:46

Hej!
Jag kan vara flygledare , Fredag och Måndag.

René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Påskflygning

Inläggav Hasse E 15 apr 2014 08:13

Hej
Jag kan vara vinschförare på måndag 21/4.Jag är bortrest i början av påsken.
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 15 apr 2014 18:20

Vad bra! Jag kan som sagt inte på Lördag, men dom andra dagarna är jag med. Jag kan kanske bli ledig på lördag, om vädret ser dåligt ut så att det inte blir flygning förutom lördag så är det goda argument för mig att bli ledig på lördagen. Fredag och Söndag, ska vi träffas 10.00, 10,30? Jag tycker också att det vore bra om vi kunde bestämma en tid då vi ska äta lunch. Det brukar kunna dra ut på tiden och lunchen blir sen, vilket jag inte gillar. Jag skulle föreslå 12.30 eller 13.00. Måndag, vilken tid är det som gäller då?
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Påskflygning

Inläggav Mark 16 apr 2014 12:35

Vilka tänker flyga?
Behövs lärare för kontrollstarter?
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Påskflygning

Inläggav Anton Öhrling 16 apr 2014 12:55

Jag tänker flyga så mycket som möjligt, jag behöver göra någon DK på vinch, sen kan jag göra EK.
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Påskflygning

Inläggav René H 16 apr 2014 16:23

Hej!
Förmodligen kommer jag att vara på fältet hela helgen. Tänkte flyga själv också, om vädret blir bra.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Påskflygning

Inläggav Stefan Andersson 16 apr 2014 18:48

Hej!
Nu har jag fyllt i flygledarlistan med dom som meddelat att dom kan vara flygledare, vinschförare m.m. i påsk!

Det saknas vad jag kan se vinschförare för fredagen... Förhoppningsvis är det någon som kan eller så kanske vi kan köra bogsering..?..
(Jag kommer tyvärr ha lite svårt att komma ut i påsk)
Stefan Andersson
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 09 maj 2013 18:05

Nästa

Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron