Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - 30-31/7 Flygning nu när Vädret Börjar

30-31/7 Flygning nu när Vädret Börjar

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

30-31/7 Flygning nu när Vädret Börjar

Inläggav Holger 28 maj 2009 22:28

Vi har ett gäng på Hässlö Rollout Med 385 och vinsch- bil.

Men flygning ska det bli ändå på jo-berg.Det är presenkort flyning på förmiddagen
och därefter börjar AFT flygning .
Någon lärare har vi inte. Men jag som instruktör på lördag och jag skulle vilja åka baksits för sträck-skolning [color=#BF0040] så annmäler till mej på Mail: eriksson.holger@spray.se
föst till kvarn . så vi kan planera .[/color]Dagen på lördag ser ungerför så här föst flyger vi Presentkorts flygning sen börjar .
AFT-Flygningar vi har en janus BB och Astir cs kvar + dom Privata Flygarna .
Vi kommer att Flyg bogsera upp Alla samtidigt sen om det är väder för att Flyga Bannor så kör vi 10mila bannor .Sen Byter bogserföraren Claes D till ASH26e XL
och Försöker komma i kapp oss. Sen BLIR det ny start När vi kommit runt igen .
DET är för att bogserförarn är troligt upptagna på annat håll .+att om det är sträck
väder eller aft så kann man nog hålla sig uppe 1,5 tim per tur. MVH holger
Holger
Segelflygchef
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 03 dec 2008 19:31

Re: 30-31/7 Flygning nu när Vädret Börjar

Inläggav René H 26 jun 2010 16:15

Vilket underbart segelflygväder midsommardagen bjöd på.
Kraftig termik och molngator så långa att man inte såg slutet på dessa.
Tyvär var jag själv på fältet , så jag fick nöja med att flyga SE-UDO, synd på så bra väder.
Vi får hoppas att fler kommer ut på söndag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: 30-31/7 Flygning nu när Vädret Börjar

Inläggav Jonas Malmquist 26 jun 2010 19:58

Jag kommer i morn, vill flyga så mycket jag kan. Även delar av familjen kommer med ut för att beskåda.
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: 30-31/7 Flygning nu när Vädret Börjar

Inläggav Jonas Nordin 27 jun 2010 07:15

Jag kommer också... Har en passagerarflygning med UDO kl.18, men fram till dess tänkte jag ägna mig åt riktig flygning ;-)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: 30-31/7 Flygning nu när Vädret Börjar

Inläggav Mark 29 jun 2010 09:02

Jag måste tyvärr jobba Onsdag kväll 30/6 :-(

/Mark
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07


Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron