Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Dagens väder och flygningar

Dagens väder och flygningar

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Dagens väder och flygningar

Inläggav René H 28 mar 2011 17:37

Ingen har väl kunnat undgå, att detta måste kallas för årets första riktiga termikdag.
Jag pratade just med Larry, som hade varit till Mora med KE. Han var galen, tänkte riva certet.Citat"Detta är inte roligt"slut citat, och ändå är det sådant väder som vi segelflygar älskar. Det hade varit kraftig termik på hela resan.
Yr.no lovar just nu sol och värme till Söndag. Kort möte ,sen flyger vi, eller..
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav René H 28 mar 2011 17:49

Nu har termiken slutat och Larry är åter uppe i luften och njuter av en härlig kvällsflygning.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav Harald 28 mar 2011 18:45

Kan väl delvis instämma med Larry. Det VAR kraftig termik, eller snarare turbulens skulle jag vilja kalla det idag när man inte vill ha så mycket termik...
Jag hade min DK nav med Matti idag då vi gästade Tierp,Gävle/Sandviken och Norberg och det var en termikfylld resa.
Men Larry visst var det fint väder ialla fall?! ;)

Norberg kommer jag nog tänka mig för innan jag flyger till igen. Där var det spännande att landa kan man sammanfatta det... :D
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav jekroth 29 mar 2011 07:14

Vad var det som var spännande med Norberg ? Mats och jag flög över där men kunde inte landa p.g.a. snöröjning, jag tyckte det såg ut som en hyfsat stor asfaltsbana
jekroth
 

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav Harald 29 mar 2011 08:02

[quote="jekroth"]Vad var det som var spännande med Norberg ? Mats och jag flög över där men kunde inte landa p.g.a. snöröjning, jag tyckte det såg ut som en hyfsat stor asfaltsbana[/quote]

Den är ju ganska smal och hyfsat kort så det gäller ju att komma rätt när det ska till att landas.
Sedan är ju det en del skog som sluter upp tätt omkring banan plus alla vindar som gömmer sig i skogen som
gör att man flyger som en vante både när man ska landa och sticka därifrån.
Men det var ju en del termik i måndags så jag skyller på det.

Men ni kan väl ta lite turer dit i helgen och säga vad ni tycker och återkomma med lite rapporter !!!
Nu är det ju ingen snö på banan ialla fall.
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav René H 28 apr 2011 07:11

Du måste titta på Yr.no just nu kl.08.05.Jag har aldrig sett någon liknande.Sol Fredag-Söndag. Regn Måndag-Fredag. Sol Lördag-Söndag. Men som alltid, det är bara en prognos.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav Mark 05 maj 2011 16:43

Ska vi köra några vinschkvällar? Med lärare så vi kan ta lite drop-in flygningar?
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav René H 05 maj 2011 19:46

Vinschkvällar har klubben redan börjat med. Det är bara att ingen vet om det. Det kanske är hemligt. Sen vet vi ju inte vilket väder det blir.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav Mark 25 maj 2011 12:21

Dagens väder blir växlande moln med kanske lite stänk!
Vinden från 245° senare vridande mot 270°, 6-10 m/s avtagande!
Enligt schema finns vinschförare och lärare.
Då kör vi?
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Dagens väder och flygningar

Inläggav Larry H 25 maj 2011 20:06

Vad kul att se att ni segelflygare hittar bra väder med..Ingen sol..regn ..å vinden fel i barnan.. :D :D
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Nästa

Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron