Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Ottsjö fjällflygläger 2011

Ottsjö fjällflygläger 2011

Här skapar den som vill flyga en viss dag en tråd med namn efter veckodag och datum. Sen kan ni som vill flyga denna dag diskutera hur ni löser bogserförare eller vinschförare här.

Ottsjö fjällflygläger 2011

Inläggav René H 12 dec 2010 16:42

Jag vet inte om det har skrivits här på forumet tidigare, men jag skriver ändå.Det gavs info på valmötet, men där var det inte många.
V 11.12. 2011 är det Ottsjö fjällflygläger.Vi är några i VSfk och några andra grannklubbar, som går ihop och åker till fjälls, sedan 5-6 års sen.
Vad flygningen går ut på? jo, att komma så högt som möjligt. Matti och jag var uppe på 6000 m. för några år sedan, tyvär hade jag inte tryckt in rätt knapp, så flygningen blev inte loggad.Tänk dig att på låg höjd, (ingen tryckare), flyga över Ottsjöfjället, för att sedan åka ut över Ottsjö på 800m.Även jag som brukar lessna på all typ av flygning några gånger om året, tycker att det är en helt underbar flygvecka.På kvällarna efter en bastu och en pilsner (det finns även alkoholfritt), äter vi en god middag.Var och en får stå för middagen, en kväll var.Och när maten är slut, får vi leva på ris och bambuskott, som blev över efter årsmötet. Det kommer plan från hela Sverige, även en del utrikes.Är det flygväder det. D.v.s Rätt vind så flygs det så många starter som möjligt. Är det fel väder,kan man åka till Trillevallen som ligger granngårds, till Åre är det några få mil.Vill man åka skidor på längden, så är det mycket nära till Vålådalen.
Stugorna som vi hyr, är alltid stora och fullt moderna, bastu är ett krav. Vilken stuga vi hyr, beror på hur många som följer med. Tag med hela familjen, du flyger och dom åker skidor.Det finns snöscooter uthyrning i Ottsjö för den som vill prova på det.Det är en underbar vecka, även om flygningen misslyckas. Som en fiskeresa, någon gång måste det slå till.Även segelflygelever kan följa med. förmodligen har VSfk lärare på plats, båda veckorna.
Hör av dig till mig eller Hasse, snarast, om du funderar på att följa med.Före nyår

Läs mer på Segelflyget hemsida, där finns det en länk till Ottsjölägrets hemsida.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Ottsjö fjällflygläger 2011

Inläggav Anders Sahlberg 13 dec 2010 20:04

:-( Som det ser ut just nu så har jag fått ett heltids uppdrag på 3 månader med beskedet ingen semester under den tiden. :-(

Men jag får väll börja samla riktiga vinter kläder denna vintern så jag har till nästa vinter..

Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Ottsjö fjällflygläger 2011

Inläggav Jonas Nordin 13 dec 2010 20:20

Jag sätter här med upp mig på V.12

Anders: Synd... men välkommen nästa gång. (då kanske Simon hänger på också?)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Ottsjö fjällflygläger 2011

Inläggav Mark 25 jan 2011 17:00

Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Ottsjö fjällflygläger 2011

Inläggav René H 25 jan 2011 17:24

Det var en gammal nyhet. Vi har vetat i några veckor att det inte går att dricka vattnet i Ottsjö.Men, vem åker till Ottsjö för att dricka vatten, när det finns mycket ädlare drycker.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37


Återgå till Jag tänker flyga

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron