Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav René H 03 jul 2014 16:04

Hej!
Väderprognosen för Fredag och Lördag ser mycket bra ut. Kanske lite hård vind och förmodligen låg molnbas. Vi får se på Raspen senare i kväll. Men flyga ska vi.
Jag lämnar ESSX senast 07.45. Gissa varför! Power meet öppnar 08.00. Jag åker Scooter till Sundbro.
Om du är först på plats, dra av kapellet, förbered planet förflygning.
Glöm inte vatten och något att äta.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anders Sahlberg 04 jul 2014 20:41

Även idag vart det en bra flyg dag i Uppsala.
Lars starta dagen med 2 skol starter med René.
Fredrik och jag åkte en sträcka , Sundbro - Heby -Långtora - Sundbro med en flyg tid på dryga 2:30.
Efter det så vart det 2 skolstarter till för Lars och sedan avsluta jag och Fredrik med en liten AFT tur upp till Månkarbo och tillbaka, den vart på drygt 1:30 med massa små stig på hemvägen, Alla andra var nere och planen bort dragna från märket. så i dag var det Västerås som starta först och landa sist.
Imorgon lördag är sista dagen i Uppsala för denna vecakn och det ser ut att bli flygbart även i morgon.
Så passa på att komma till Sundbro och flyg. René kommer finnas på plats om man har behov av en lärare.
Skälv hoppas jag att det kommer några glada segelflygare från Västerås och flyger..
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Fredrik Dahlström 05 jul 2014 03:10

Superkul dag! Tack så mycket för det! Uppsala har varit helt suveränt!
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav René H 06 jul 2014 06:41

Hej!
Sundbro Lördag. Varmt.
Raspen visade gult och låg molnbas. Verkligheten blev något helt annat. Mycket bättre. Vi började med en skolstart. Sen blev det en paus. Bogseraren landade med linan ute, som fastnade i en kohage.
En Dk-flygning till, sedan fick Anders låna Janusen hela eftermiddagen.
Att plocka isär planet var inga problem. Det var många som hjälpte oss.
Vi borde haft båda Janusarna med till Sundbro. Kanske nästa år.
Nu är det Uppsalas tur att hälsa på oss. Ev.några dagar, vecka 28. Anders vet mera.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anders Sahlberg 06 jul 2014 18:27

Då var det slut flyget för denna vecka i Uppsala.
Vi var 5 st från Västerås på Sundbro under dessa underbara dagar, Vi flög Onsdag, Fredag och Lördag och fick ihop drygt 12 timmar.

Onsdagen starta med att Johan och Fredrik bogserade över OB till Sundbro med hjälp av Lång Nisse medans René lämnade över fältet till Powermeet.
Väl framme mötte jag och Lars upp och vi fick en genomgång av sektorer, höjder samt rutiner för Sundbro fältet.
Johan skolade fram till lunch då René tog över för att Johan skulle få åka hem och förbereda sin semester.
Fredrik var färdig med sin bogserings behörighet under dagen och Lars fick några bra skolstarter.

Fredag fortsatte Lars att skola medan jag och Fredrik flög en liten sträcka. Sundbro - Heby - Långtora - Sundbro ca 10 mil.
Senare på kvällen så flög vi även en tur o retur till Månkarbo ca 7 mil. där vi landa efter 18 medans det på hem vägen fanns gott om stig.

Lördag starta med att Lars skola och vid halv två fick jag en start och den gick från Sundbro till Harbo vidare till Tibro där jag nådde 1800 m och sedan vände jag hem efter att passerat Möklita ca 15 mil.
Där efter vart det demontering som gick snabbt och smidigt med hjälp av några glada uppsala flygare tog René sin skoter och åkte till PowerMeet medans jag stanna kvar och vart bjuden på grillafton och trevligt sällskap, vilket resulterade i att jag åkte hem efter midnatt.

Tanken är att hämta hem UOB i morgon Måndag från Uppsala och montera den på eftermidagen/kvällen. om det finns intresse och tiden inte sprungigt ifrån oss så kan jag tänka mig att köra vinschen på kvällen.

Påminner om sträck veckan i Uppsala vecka 29. och att vi under kommande vecka ska försöka få till en liten teori genomgång av Zander och tips på förberedelser inför sträckflygning. och förhoppnings vis passar vi då på att grilla något gott när vi ändå är sammlade.

MVH / Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Föregående

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron