Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anders Sahlberg 10 jun 2014 13:44

Hej Segelflygare

Som dom flesta vet så kommer Fältet att stängas mellan den 28 Juni och 6 Juli.

Så jag tänkte kolla hur intresset är för att om basera SE-UOB i Uppsala under tiden.
Jag och Johan Ahnlund är intresserade att flyga där några dagar.
René ställer upp som lärare vid behov, vilket betyder att det går att skola om man vill.
Jag tror nog det även kan gå att få prova på lite AVA om man är sugen på det.
Och vem vet det kan ju eventuellt gå att få flyga in sig på något av deras flygplan om vi /man är snäll.
Denna fråga gäller alltså vecka 27 mellan lördag den 28 Juni fram till och med den 6 Juli.


MVH /Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Fredrik Dahlström 16 jun 2014 20:28

Det låter kul! Jag är på!
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anton Öhrling 17 jun 2014 15:53

Jag är eventuellt med, men jag kan inte vara med hela veckan och jag behöver hjälp med skjuts åt ena hållet. Jag kommer från Young Pilots uppsala lägret den 27 och åker till Belgien den 7 juli.
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav René H 17 jun 2014 18:36

Hej!
Även Lars Hållbus kommer och flyger i Uppsala.
Vecka 27,28,29.
Fler som kommer. Vi kanske ska ta dit -UB också.
OBS. Det är flygbogsering.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anton Öhrling 21 jun 2014 18:07

Hur är det tänkt att det ska gå till? Vad kostar det, ska vi bo i Uppsala? Hur ska vi ta oss dit? Det vore bra för då kan jag bli klar med flygbogseringen.
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anders Sahlberg 22 jun 2014 17:25

Då ingen var intresserad av att åka till Siljansnäs med SE-UOB så är tanken att vi istället tillfälligt flyttar den till Uppsala och flyger därifrån dom dagar som man har möjlighet att åka dit och flyga.

Hur man tar sig dit är ju upp till var och en. Samma som i dag, men det går ju alltid att kolla om man kan samåka med någon om man vill. annars så hittar jag att det går buss mellan Västerås och Uppsala UL 773 [url]http://www.ul.se/Global/Resa/Tidtabeller_pdf/RegionS2014//S773_web.pdf[/url]
Om man har behov av lärare/Instruktör så får man göra upp med en Lärare/Instruktör skälv. (bara att ringa och kolla med dom som finns).
Har ingen aning om det finns övernattnings möjligheter.

Kostnaden är normal flygkostnad plus bogseringskostnaden.
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anton Öhrling 26 jun 2014 14:38

Så vi ska bara vara där under dagarna!
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Anders Sahlberg 01 jul 2014 14:42

Imorgon onsdag den 2 Juli ombaseras segelfygplanet OB till Sundbro i Uppsala.
Johan och Fredrik flyger över planet vid 9 tiden och efter att René är klar med besiktningen och överlämnandet av nyckel till Powermeet så åker han till Uppsala med Segelflygsläpet.
Jag och Lars H ansluter till uppsala direkt och vi kommer att lämna Uppsala senast klockan 17.

Med detta sagt så kommer det nu att finnas möjlighet till skolning och AFT.

MVH
Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav Fredrik Dahlström 02 jul 2014 21:07

Idag flög jag och Johan över OB till Uppsala. Vilken dag säger jag bara! Bra sällskap, bra väder och många flygplan i luften. Jag fick min behörighet för flygbogsering och även en längre flygning bland molnen i bra termik! Med glatt humör åkte vi hem vid halv sju med förhoppningar om att åka tillbaka på fredag. Tack för en bra dag fylld med flyg och garv! :D
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

Re: Intresseanmälan att segelflyga under Powermeet

Inläggav René H 02 jul 2014 21:48

Hej!
Även om jag kom lite senare till Sundbro, så fick jag några trevliga skolflygningar med Lars H. Mycket bra termik, som höll till kvällen.
Roligt med så många plan i luften. Vi som satt vid märket, fick tid att prata gamla minnen.
Nu ser vi fram mot Fredag, som verkar bli en bra segelflygdag.
Tack Anders, som har sett till och fixat allt, så att vi kan flyga, trots att ESSX är stängt
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Nästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron