Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - UL Flygplanen

UL Flygplanen

Allmänt om UL-flyg...

Moderator: jonny majava

UL Flygplanen

Inläggav jekroth 21 okt 2013 11:18

Hur ser planeringen ut.
För första gången står båda UL planen groundade.
VKE har trots att delarna stått på hangargolvet inte blivit färdig.
och
VPY som har kunnat bli servad sedan 28 september blev groundad igår p.g.a. utebliven service

Det hade varit smart att serva VPY medan man väntade på delar till VKE för att slippa att få båda jobben samtidigt, samtidigt hade vi sluppit det stillestånd vi nu har fått.

Tekniska chefen eller hans deligerade borde kanske skriva en rad om hur det går med VKE och varför VPY inte fått sin service i tid.

och skriv då inte att det är en idiell förening och bla bla bla.
för har man tagit på sig en funktionärs roll så måste man också leva upp till det. och meka med flygplanen får inte vem som helst gå in och göra.
jekroth
 

Re: UL Flygplanen

Inläggav Juraj Feljan 21 okt 2013 12:13

Japp, sånt händer när man litar på tekniken, i detta fall MyWebLogs påminnelser. Men även tekniken kan inte hjälpa om påminnelser blir raderade...
Tack för att du bryr dig, men det är ingen fara, det blir bara en dag att båda står groundade. Det är et ideellt förening och att nånting blir fixat inom en dag är att berömma, inte kritisera.

Juraj
Juraj Feljan
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 01 jun 2013 20:00

Re: UL Flygplanen

Inläggav jekroth 21 okt 2013 12:56

Jag
håller inte med dig servicen kan göras 10 tim före ordinarie 100 tim den har alltså kunnat utföras sedan 28 september då är det enbart dålig hantering som gör att planet groundas.

Jag gjorde noteringar med påminnelser i myweblog, jag ser inte varför jag skulle lämna efter mig vare mina noteringar, prov, skyltar eller vad helst jag skapat.
Den som tar på sig en funktionärsroll får själv ordna sina rutiner för att det ska fungera. Och i just skötsel av flygplanen är det enbart personer med kunskap om uppdraget som kan ta över. Det första jag hade gjort om jag tagit över var att lägga in påminnelse för service, detta har också gjorts på insidan av flygdagboken så att det var dags var ingen överraskning, men det hjälpte inte.
jekroth
 

Re: UL Flygplanen

Inläggav Radek 23 okt 2013 19:17

VPY är fixad och testflugit. Stor tack till Matti!
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: UL Flygplanen

Inläggav jekroth 23 okt 2013 20:27

Va bra sitter oljetermostaten också på så vi slipper tejpen och den alldeles för låga oljetemeraturen
jekroth
 

Re: UL Flygplanen

Inläggav Radek 24 okt 2013 08:57

Skolning i morse i trafikvarvet: oljetemp mellan 67 och 78 grader. Gröna värden. Utmärkt.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: UL Flygplanen

Inläggav jahnlund 24 okt 2013 09:00

Bra jobbat!
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: UL Flygplanen

Inläggav jekroth 24 okt 2013 11:24

Med andra ord så är inte oljetermostaten monterad och om man läst och brytt sig om vad Rotax skriver i sim Operator manual så är [b]normal arbetstemperatur 90-110 grader [/b]
50 grader är lägsta temperatur och det har vi flera gånger underskridit i luften.
jekroth
 

Re: UL Flygplanen

Inläggav Radek 24 okt 2013 12:23

Termostaten är monterad.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: UL Flygplanen

Inläggav jekroth 24 okt 2013 12:46

[b]Super[/b]
Då blir oljan kanske något varmare vid normal planflygt
jekroth
 

Nästa

Återgå till UL-B

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron