Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - SE-VKE vinter-underhåll

SE-VKE vinter-underhåll

Allmänt om UL-flyg...

Moderator: jonny majava

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 08 nov 2011 21:35

Tack för svaret Micke - jag kan inte på Lördag. Vi gör bäst så att jag (och kanske andra som inte svarar på forumet) kan ta VKE eller VPY imorgon kväll och om de blir jobb kvar, så tar du eller nån annan den övriga planet senare i veckan. Det är lungt - ingen stor jobb.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav MatsH 08 nov 2011 22:07

Jag kan inte heller imorgon kväll (onsdag) men däremot kan jag hjälpa till på lördag.
Micke och jag (och kanske någon fler) får väl se hur mycket eller lite som återstår.
//Mats H
MatsH
 
Inlägg: 17
Blev medlem: 19 dec 2010 17:12

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Anders Sahlberg 08 nov 2011 23:44

Lördag eftermiddag så kan jag , skulle inte vara fel om vi kan fästa lite kontrast färg på planen innan dom vaxas.
Enlig Johan ska det finnas film för detta någonstans.
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 09 nov 2011 21:09

SE-VKE är grov-tvättad. Det tog 10 minut att tvätta översida och 1 h 50' att tvätta undersida. Övre delen på stabbe är också kvar. Helt sjuk med all skit från avgas-röret på undersida. Vi måste bli mycket noga nästa säsong med at tvätta undersida regelbundet och grundlig. Det är mycket kvar att göra till Lördag.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 10 nov 2011 10:46

Flög SE-VKE i morse. Den gick otrolig bra, 5-10 knop snabbare än normalt på samma varvtal. Antigen har någon skruvad på motorn och propellern, eller räcker det med att tvätta planet.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Mikael Eriksson 11 nov 2011 20:41

Jag tar med dammsugare och grejer ut imorgon eftermiddag. Efter flygningen gör jag rent VKE invändigt. Kommer landa i tid för att börja ungefär vid 15:00.
Mikael Eriksson
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 29 nov 2010 15:01

Re:damsuga tar nog bara 15 minuter SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Larry H 11 nov 2011 23:39

Vke ska vaxas vaxas å vaxas.utvändigt..borde ta minst tre timmar att göra..............Damsuga tar bara fem minuter att göra....alla vi som flyger vke ska tvätta å vaxa i morgon så vke skiner igen.....damsuga med förstås men det är inte det primära just nu..men ska dock göras.. :D :D :D
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Larry H 11 nov 2011 23:41

till MICKE..dammsugare finns på klubben å grejjer..bra att du bryr dig men det finns grjejer där....Rhene vet var..
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Larry H 12 nov 2011 00:10

VPY ska ochså tvättas å vaxas ..Men är i behov av förgasar inställningar så att värderna blir bra å vi kan flyga med den igen..men johnny kommer att fixa det ..men ska samtidigt ha skolning så jag hoppas att matti kan hjälpa till..våran flyg mek..Det som är kvar är att vke ska få ett nytt nos hjul..sen är den i topp trimm..Efter vaxning å tvättning som alla människor klarar av...Jag kan inte dimesionen på nos hjulet så är tacksam om våra flygplansmekar kan ordna fram det.......jag kan fixa hjulet om jag får fram rätt dimension...
Har även beställt bromskivor till vpy i nytt material som inte ger med sig så vi slipper allt klapprande från bromsarna.....Sen är även vpy i topp trimm...Efter vaxning å tvättning..som alla UL flygare kan klara av att göra..
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Larry H 12 nov 2011 00:25

Dom jag vill se där ute å tvätta å vaxa .Imorgon Är..Jag..Mats,H..Patrik.H.Anders.S .Patrik. A..Micke..Magnus.H..Raddde..Och ni som vet med er men som inte blivit sagda..Men vi får vänta på ännu en pilot från vsfk som ska göra sin DK nav i morgon..så ring å kolla när vi kan börja..Kul att träffas vid klubben endå...Å snacka skit..Flyg..
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

FöregåendeNästa

Återgå till UL-B

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron