Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - SE-VKE vinter-underhåll

SE-VKE vinter-underhåll

Allmänt om UL-flyg...

Moderator: jonny majava

SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 17 okt 2011 10:10

Kollade över SE-VKE's vingarna. Massa lack-sprickor och små skador. Jag föreslår att vi demonterar vingarna efter Biltema/Torget och före Jul och gör lite reparationer. Hoppas det blir plats i verkstaden.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jekroth 17 okt 2011 10:42

Ja alla maskiner behöver en grundlig genomgång åtminstonde 1 gång per år. Däremot vet jag inte hur man beter sig med sprickorna det är nog något Jonny får instruera om

Lika så behöver jag gå igenom rodret mekanismen på VPY den huggande 0 punkten är inte ok utan ska bort.

Dessutom behöver båda maskinerna vaxas så de är lätt att spola av skiten
jekroth
 

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jekroth 17 okt 2011 15:38

Ett förslag
att vi plockar av vingarna torsdag 27 okt och tar in och vaxar dom i bygglokalen kroppen går inte att ta in utan att demontera stabben så den får vi vaxa i hangaren då är den i vart fall ren och snygg när den ställs ut på torget.

Svara gärna om ni nappar på detta för jag tänker inte stå och göra det arbetet själv i år.
jekroth
 

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 17 okt 2011 17:47

Tänkte det vore bättre att vänta efter utställning. Det kan hända att vi får lite skador till (man vet aldrig). Och andra grejen är att jag är bort-rest på 27.10. så jag kan inte hjälpa till. Föreslår 31.10. eller 1.11.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jekroth 06 nov 2011 16:08

Vilket JÄKLA HÖST väder nästan oflygbart 7 dagar i veckan.

Vore det inte då läge att ta tag i vinter underhållet på flygplanen ?
Dom behöver båda tvättas och vaxas utvändigt samt torkas ur och damsugas invändigt. Det är jobb som inte kräver någon förkunskap och alla klarar av.

Jag tycker att vi diskuterar fram en tid här på forumet innan det blir minusgrader
2 man klarar ett plan på en dag så det är inget stort jobb, men det MÅSTE göras.

Jag kommer inte att vara delaktig i detta då jag samtidigt kommer att hålla teori kurs tisdag och torsdagar. men jag behöver inte vara med på allt.

SÅ PLANNERA EN DAG HÄR PÅ FORUMET blir det några stycken så går det fort. och det ingår i byggplikten glöm inte att skriva i tiden i korten
jekroth
 

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Marcus_Sporrong 06 nov 2011 20:47

Ja det är bra! Och passa på att sätta i en horisontgyro på en gång! ;)
Användarvisningsbild
Marcus_Sporrong
 
Inlägg: 18
Blev medlem: 05 sep 2011 20:39

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jonny majava 06 nov 2011 23:39

[quote="Marcus_Sporrong"]Ja det är bra! Och passa på att sätta i en horisontgyro på en gång! ;)[/quote]

Som uponor sponsrar!
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 07 nov 2011 11:56

Förslag: Onsdag 9.11. på kvällen kör vi igång kl. 18:00, planet blir tvättad kl. 19:00, vi sitter i krogen 19:15.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jekroth 08 nov 2011 15:13

Visst måste det vara fler som vill att våra plan ska vara rena snygga och väl fungerande
skriv då gärna en komentar så inte Radek står ensam på onsdag
jekroth
 

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Mikael Eriksson 08 nov 2011 20:03

Radek, jag har inte möjlighet att komma imorgon kväll. Men jag kan ta på mig att göra den invändiga städningen av VKE på lördag eftermiddag.
Mikael Eriksson
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 29 nov 2010 15:01

Nästa

Återgå till UL-B

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron