Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Jubileumsdagen 2010.09.04.

Jubileumsdagen 2010.09.04.

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav René H 04 aug 2010 21:19

Jag sitter här och tittar på arrangemang på Johannisberg 2010. Där står för månad September att Lördag 4/9 och Söndag 5/9, är det någon tävling, som heter H SM. Tävlingar Aros (SM). Vad betyder det. Ska det vara någon typ av Landningstävling den dagen.Hur ska vi då kunna vinscha så mycket som vi tror. Hoppas jag har fel. Kan någon som vet mer än jag, svara på forumet och förklara vad det betyder, H SM. Tävlingar Aros (SM). Eller har de flyttat till ett annat datum för tävlingen.
Det är bara en månad kvar och svampen och bären växer i skogen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav Mark 05 aug 2010 10:11

Hittade det här:
http://www.fkaros.se/index.php?page=81&eventid=58
10 gubbar ska fixa en formation så fort som möjligt från 3000m
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav jekroth 08 aug 2010 13:03

Jag anser att vi måste utnyttja jubeleumet till att ragga nya elever så vi har underlag för teorikurser i vinter. Tidpunkten är perfeckt då är semestrarna slut, de som nappar kan börja sina praktiska flygövningar utan att teoridelen hamnar för långt efter så det bromsar i utbildningen

HUR RAGGAR VI ELEVER, dagens strategi att eleven skall hitta och söka upp oss funkar inte, det har historien visat. Fyll gärna på med förslag

Mitt förslag är att i samband med jubileumet trycka upp egna afischer där vi erbjuder provapå flygningar snuskit billigt det är inte meningen att vi ska gå med vinst utan vara glada om det går jämt upp. på plats ska det finnas tydligt annonserat vad de olika certen kostar att ta, samt vad det kostar att flyga

Nedanstående prisförslag ger fortfarande vinst för klubben och jag flyger gärna hela dagen utan lärararvode om priserna ligger i ~ nivå som nedan
Vinchstart 100kr
Motorseglare och UL 200 kr / 30 min

Jag tillverkar gärna bockar och affischer att ställa upp utanför Maxi Willys Biltema Jula Gallerior mm. överallt där mycket folk passerar. Någon som vet hur man söker tillstånd för det polisen /kommun enskilld fastighetsägare ?

jag tror detta är ett billigt förslag som når många

GE FÖRSLAG TIDEN ÄR KNAPP
jekroth
 

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav Jonas Malmquist 08 aug 2010 16:43

In med en stänkare i tidningen också.
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav Jonas Nordin 08 aug 2010 19:10

Hittade lite info hos kommunen: http://www.vasteras.se/bobygga/gatoroch ... yltar.aspx

Jag har föresten sett över texten om segelflygutbildning på hemsidan också. Det är förberett för mera information om utbildning på UL & TMG.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav René H 11 aug 2010 22:02

Vi måste synas på de två stora köpcentrum vi har i V-ås.Johan har varit i kontakt med chefen för Hälla köpcentrum och fått tillstånd att ställa ut sk. trottoarpratare.Vi bör även synas på Erikslund som ligger nära Johannisberg.Kanske även trottoarpratare där.Johan gör just nu ett jättearbete, med att ta fram skyltar och text,som vi kan presentera på VÅRA trottoarpratare. Nu börjar det krävas arbetsinsatser av fler medlemmar. HALLÅ styrelsen, det är dags att börja agera NU,eller ska vi lägga oss ner och DÖÖÖÖ.
PS. Precis som Johan , avstår jag lärararvodet om VSfk. Sätter priset så lågt som möjligt 2010.09.04. DS.( Gäller ej de som redan är elever och medlemmar).
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav Jonas Malmquist 12 aug 2010 07:24

Jag ställer upp att hjälpa till med vinschen eller vid märket under dagen. Håller med om att vi borde ordna ett självkostnadspris (100-150kr) för just denna dag och sedan flyga från morgon till kväll så länge det finns intresserade. Av 30 starter kanske 2-3 är intresserade av att fortsätta och för vår klubb är det stort.

Jag tycker också att vi sätter ihop någon typ blad som alla som kommer ut får där vi talar om vem man ska vända sig till om man vill fortsätta skola och när teori starten är planerad. Bara för att det inte skall finnas några frågetecken.
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav Mark 29 aug 2010 19:09

Åkte förbi den stora informationsskylten bortom Hälla på E18 nyss:

[b]Västerås flyget 75 år 4/9 Johannisberg, prova på att flyg![/b]

eller nåt sånt :-)
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav jekroth 30 aug 2010 07:36

Vi har pratat om att vi borde ha någon info att lämna med till de som flyger på lördag. Jag har tagit ner vår reklam Lär dig flyga till A5 format som jag tänkte kunde funka den ger lite om våra tre olika flygplanstyper samt kontakt info.

Jag har inte sett någon kallese till medlemmar att vi behöver allas hjälp på lördag för att det ska fungera så jag puffar lite för det här.

ALLA SOM KAN BÖR DYKA UPP OCH HJÄLPA TILL. start KL 10:00 DÅ SKA VINSCH OCH PLAN VARA KLARA ATT FLYGA. AVSLUTNING 16:00 KAN DU BARA DEL AV DAGEN MEDDELA DETTA I TID SÅ VI KAN PLANERA SÅ DET INTE ALLA KOMMER PÅ MORGONEN OCH VI STÅR ENSAMMA KVAR PÅ KVÄLLEN

Korv, pilsener och ljug efteråt för de som orkar OBS Eget medtag egen pilsner
jekroth
 

Re: Jubileumsdagen 2010.09.04.

Inläggav jekroth 30 aug 2010 19:09

Det har ringt ett par stycken redan och försökt boka platts för flygning på lördag så lite intresse har vi väckt. bokningar tar vi inte för lördagen så jag rekomenderar dom att komma tidigt :D
jekroth
 

Nästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron