Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Hemsidan

Hemsidan

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 15 aug 2010 12:30

En pris uppgift finns om vi skriver 600 - 1600 kr det vi inte specifiserar är vad eller vilket plan priset avser. En spekulant som du öppnar en dialog med kan du ge förslag och förklara skilnader i vad vi erbjuder. Dessutom måste en som köpt ett presentkort via turistbyrån ändå ringa klubben för tidsbokningen så det momentet slipper dom inte ändå.
Fördelen med 600-1600 är att vi kan få ut sådanna som vi missar p.g.a. för högt pris, med den annons som nu ligger på sidan i dag. Är man sugen att prova, hittar hemsidan, hittar anonsen och tänker fan va dyrt så fortsätter man inte att leta utan lämnar sidan och vi har missat en prova-påare.

Jag tror heller inte att vi ska smeta ner hemsidan med en drös olika anonser för prova-på, tänk efter tre stycken olika flygplan som vi på alla kan erbjuda olika varianter i kostnad för, bara segel kan ha minst fyra alternativ vinch / bogsering / dropp in / tidsbeställning.

Hur många presentkort är det sålda i år och hur många av dem har komit via turisrbyrån

Jag tycker det är en utmärkt servise att folk kan ringa och diskutera vilken form av flygning som passar dom bäst för att få den optimala upplevelsen
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 15 aug 2010 14:50

Alla presentkort säljs via turistbyrån. Om någon ringer och frågar så hänvisar vi dom dit. Det är smidigare än att vi skall ha någon som tar betalt, skickar ut presentkort via posten, o.s.v.

Jag har pratat med Hasse idag och vi kom fram till att det nog vore bra om du kunde närvara vid nästa styrelsemöte så att vi kan diskutera dessa frågor där. Då kan vi komma fram till någonting konkret och sedan börja jobba på det i stället för att bara diskutera saken fram och tillbaka här på forumet.

Vad gäller erbjudanden på hemsidan. Självklart är alla välkomna att ringa och prata med oss innan dom bestämmer sig. Men jag vet själv hur jag reagerar när jag inte hittar den information jag behöver på en hemsida. Då letar jag hällre vidare efter någon annan sida som är bättre. Om vi har 7 eller 8 olika erbjudanden beroende på vad kunden är intresserad av så skall man självklart kunna hittta alla alternativen på hemsidan, utan att behöva ringa någon. Därmed inte sagt atta alla behöver ligga på förstasidan. Är man intresserad av att börja flyga ul-b söker man sig exempelvis till fliken utbildning och ul-b. Då är det där vi skall placera en anons för prova-på-start med ul-b. Vart efter arbetet med hemsidan går framåt skall vi naturligtvis lägga till mer och mer relevant information. Just nu har vi inga presentkort på för ul och då kan jag heller inte göra någon sådan anons.

Däremot tänker jag mig att snart göra en tillfällig sida för jubileumet. Där kan vi skylta med låga prova-på-priser enligt den affish du tagit fram. (Mycket bra affish, såg den på klubben idag.)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 17 aug 2010 18:53

Nu börjar hemsidan bli riktigt bra, det ena efter det andra ramlar på plats.
Ul-B är med nu saknas bara Groben och jag har snackat med René att skriva lite om skolningen på den ( Jag tog på mig det, men är en jäkel på att deligera) Lägg gärna till Jonny och mig på kontaktsidan Lärare UL-B, René står med som skolchef, och kanske finns det fler lärare innom segel som bör med.

När var styrelsemötet som jag skulle närvara vid.
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 17 aug 2010 22:20

Tack för det!

Det går lite långsammare framåt nu när jag inte har semester längre, men jag försöker att beta av lite då och då.
Jag var på väg att börja skriva någonting om utbildning på TMG, men då väntar jag med spänning på Renés text. Mycket bra! Då skall jag koncentrera mig på att få in lite kontaktuppgifter till lärarna istället.

Jag har föresten samlat ihop en del bilder på UDO. Nu skall jag bara knäppa några på VKE också. (Det ser ju lite tomt ut när det inte finns några bilder till avsnittet om utbildning på UL-B.)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Föregående

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron