Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Hemsidan

Hemsidan

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 01 aug 2010 11:11

Vad andra klubbar tar är högst ovidkommande då det har att göra med upptagningsområde marknadsföring och därmed efterfrågan även klubbens ekonomiska status. Tanken från min sida är att prisbilden följer efterfrågan och har vi hög efter frågan ska vi givetvis ta mer betalt samtidigt som det motsatta gäller. Självklart ska också div önkemål om t.ex flygning utanför tid vi normalt flyger eller vad man nu vill få med betalas . min tanke är inte att vi ska flyga folk med förlust utan bara att kanske tänka på att varje passagerare med följe är den enda marknadsföring vi har och då är det bättre att tjäna lite på många en mycket på få.
Jag avslutar diskutionen för min del för det här är inget vi kan lösa på forumet men tycker att diskutionen är bra att föra vidare på andra möten
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 01 aug 2010 19:36

Riktigt bra med TMG Segel och UL
jag ska ta tag i den del av material jag lovat tillföra
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav René H 07 aug 2010 16:36

Hej!
Äntligen har vi en hemsida som vi inte behöver skämmas över.
Lite lagom med info. Lätt att klicka vidare till den info man söker.
Våran hemsida liknar ingen annan av segelflygets sidor, Jag tycker den är unikt bra.
Tack!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 07 aug 2010 20:49

Kul att höra!

Jag lägger till lite undan för undan. Har just lagt till ett kapittel om våra segelflygplan som Jonas Malmqvist har författat. Snart kommer även UL & TMG från Johan Ekeroth. Det är kul att fler engagerar sig och tar fram material. Så tack även till Jonas M. & Johan för att ni ställer upp och skriver.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav Anders Sahlberg 13 aug 2010 15:39

Nu när Jonas med flera jobbar med att få hemsidan bättre vackrare och nyttigare.
Så skulle det vara bra om vi skulle få in all info om vilka dager det händer saker iklubben i kalendern.
det är inte bara flygning som måste in där utan det kan ju även vara grillning och lättöls drickande på verandan, Tvätt av nya gräsklipparen...
Bättre att fylla kalendern med aktiviteter och ställa in än, att det inte står något och när det händer så är det inga som kan för dom bokat in annat.
Alla vet vi ju att vi inte kan bestämma över vädret och att mycket av vår verksamhet är väder beroende. men jag gissar att det säker går att hitta på en del saker även vid sämmre väder.
Tvätta planen, Diskutera hemsidan, segelflygin träff på essx m.m. finns nog mycket nyttiga saker att göra med mera.

Skulle vara bra om man kan få till kalendern så att man kan anmäla sig till ett event, då kan man se om det finns intresse för den händelsen eller inte.
Men det är åtminstånde vad jag tycker och jag måste åka 10 mil enkel väg till fältet.


Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 14 aug 2010 08:48

Jag har också funderat på en funktion för att kunna anmäla sig till olika händelser via hemsidan. Vet du något bra sätt att göra det med hjälp av kalendern?

Alla kan förståss lägga in händelser i kalendern. Man går helt enkelt till http://www.google.com/calendar och loggar in med klubbens konto. (Den som vill ha inloggningsuppgifterna kotaktar mig via webmaster@vasterassegelflyg.se) Vi kan också göra så att datorn i klubbhuset är ständigt inloggad mot kalendern. Men någon gång i bland kommer den tyvärr ändå att fråga efter lösenordet. (Det är en säkerhetsfunktion som Google har lagt till.)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 14 aug 2010 11:38

Jag skulle vilja ändra i rutan som säljer presentkort p.g.a.

1. vi säljer presentkort och provlektioner till 3 olika flygplanstyper det framgår ej
2. vi har olika priser för olika plan,event och tillfällen t.ex. dropp in / tidsbeställd flygning

Behåll rubriken Ge bort en upplevelse

Lägg till: i någon av våra Segelflyg, Motorseglare eller Ultralätt plan
Pris från 600 kr eller Pris 600-1600 kr ring tel ......... för mer info.


Lägg även till en flik till Kontakt som rullar ner till kontakt informationen, alla kanske inte scrollar ner så de hittar de uppgifterna så det kan vara bra att den finnnns bland flikarna
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 14 aug 2010 11:57

Kontaktfliken kommer att läggas till och kontaktfältet längst ner på varje sida kommer att plockas bort.

Vad gäller annonsen så hade jag snarare tänkt mig att vi kan ha flera olika anonser för presentkort, provlektioner, ul-b, segel, o.s.v. Sedan kan man låta anonserna rulla på förstasidan i slumpvis ordning. Det kan också tänkas att det går att klämma in anonserna på andra sidor med, i mån av plats.

I så fall behöver jag uppgift om vad som skall stå i respektive annons vad avser priser för provlektioner respektive presentkort.

Säljer vi alltså redan nu presentkort för ul och tmg? Hur går det till och vad kostar det?
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 14 aug 2010 22:19

Tanken jag hade var att om man har alla plan i samma annons, och skriver att man kan köpa presentkort / Provlektioner för 600 - 1600 Kr och så ett kontakt nr. så måste dom ringa oss och berätta vad dom är ute efter. Och dom som tycker att 1600 Kr är för dyrt kan omgående få ett annat alternativ som är billigare t.ex vi vinchar måndag och onsdag mellan kl ..... kom ut då så kostar det 600 kr istället. jag tror att ringer det folk så kan vi lotsa dom vidare. Jag tror inte att klubben säljer några p-kort för TMG och UL utan det löser varje pilot själv när frågan kommer vilket också är en brist
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 15 aug 2010 07:12

Vi får väl ta upp frågan om presentkort för övriga flyggrenar i styrelsen. Kaske skall dessa också säljas av Turistbyrån. Då måste vi besluta vad det skall kosta och hur det skall gå till. Kom gärna med förslag.

Att ha en anons med ospecificerat pris och en uppmaning om att ringa klubben för mera detaljer tror jag inte är någon bra idé. Kommer man till hemsidan för att köpa ett presentkort vill man veta vad det kostar och vart man vänder sig utan att behöva ringa någon. Som jag ser det gör vi antingen flera olika anonser, eller så gör vi en helt ny undersida som beskriver våra erbjudanden gentemot folk som är nyfikna på att börja flyga eller bara vill köpa en upplevelse.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron