Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Hemsidan

Hemsidan

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 30 jul 2010 13:31

Då var arbetet med att frächa upp hemsidan igång. Detta är en början, men ingenting är ristat i sten, så det finns utrymme att ändra på saker. Kom som sagt gärna med synpunkter och idéer. (...eller ännu hällre med färdigt material ;) )

Ännu finns det mycket kvar att göra...
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Malmquist 30 jul 2010 20:06

Snyggt :) Jag kan ta på mig att skriva något om flygplanen och vinschen.
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 31 jul 2010 17:21

Ja nu börjar det se bättre ut. Men presentera tydligt på första sidan att vi är en klubb som flyger UL, motorseglare och segelflyg. som det är nu är det bara segelflyget det fokuseras på fast den verksamheten är minnst.

Lägg till 2 rutor om prova på lektion en för UDO ock en för VKE Jag anser dock att priset bör stanna vid max 1000 kr Ta bort tanken att vi säljer presentkort för att tjäna pengar nu måste vår första prio vara att få hit folk som vill flyga, och inte fören vi har så många på kö att vi tycker det börjar bli jobbigt är det dags att ta ut över priser
Titta på driftkostnaden för planet, lägg till lärararvode och en vinst på 2-400 kr

Jag kan skriva ihop något om UL utbildningen
Jag kan även ta bild och skriva lite data om Zephyren och Groben så vi kan få en flik med våra flygplan. Segelplanen får någon annan förbarma sig över då jag inte kan något om dom.
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 31 jul 2010 17:49

Liknande anonser för TMG & UL-B låter som en bra idé tycker jag.

Priser för provlektioner och presentkort får tas upp till diskusjon i styrelsen.

Skall vi tjäna pengar på våra PR-starter eller bara värva medlemmar? Som klubbens ekonomi ser ut så kan vi behöva alla extra inkomster vi kan få. Men flera medlemmar är förståss ännu bättre för ekonomin.

Två frågor kring detta:

Hur stor andel av PR-starterna leder fram till att vi värvar nya medlemmar?
Hur stor effekt har priset för antalet sålda PR-starter?

När det gäller specifikt presentkorten så tror i.a.f. jag att priset är mindre viktigt än marknadsföringen. Jag tror också att andelen presentkortsflygningar som leder vidare till nya elever är mycket låg. Det är mera upplevelsen som är grejen när man köper ett presentkort, och den får gärna kosta lite. Provlektioner med seriöst intresserade må vara en annan sak... men frågan är hur vi marknadsför dem. Om ett presentkort kostar 1600 och en provlektion 1000 så lär många välja det senare alternativet, även om intresset för att fortsätta är lågt.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 31 jul 2010 21:13

2 presentkort a 1600 eller om det billigare priset 1000 kr kan öka antalet bara en så är det nästan ett nollsumme spel men det finns yterligare minst en person som sprider hur häftigt det var, vad är den marknadsföringen värd ?
Man kan aldrig ta sig ur en kris med ökade kostnader för utövaren, högre pris mindre sålt är tyvär den härskande sanningen. Så jag tror på att öka antalet personer som provat på och frångå att vara något för en liten smal målgrupp
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav René H 31 jul 2010 22:01

Hej!!
Kom ihåg, att ALLA flygningar med gäster är provlektioner. Vad de sen betalar är en annan sak.
Möhippor, svensexor, femtioåringar eller sextioåringar. Där är det oftast hela släkten eller de närmaste vännerna som betalar.Då har priset mindre betydelse.De vill bara ha en upplevelse i luften. Jag lovar, efter att jag blev lärare och började flyga provlektioner, så kanske det är en eller ev. två av dessa som har börjat flyga.Men Johan har rätt, vi måste locka fler att börja flyga Ul-b, segel eller TMG.Det kanske inte räcker att en i familjen vill flyga, vad ska de andra familjemedlemmarna göra medans en i familjen flyger.Vi har massor av möjligheter att locka hit folk till Johannisberg.Vi har närma till golf,bad, gokart. Hotell finns vid banändan 23, stugor att hyra ,camping.Matställenfinns det flera stycken med promenadavstånd från fältet, nära till busshållplats, för vidare färd mot V-ås.
På våran förstasida ska vi ha en stor pool, med en bikinibrud som badar, (förlåt fi).
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 31 jul 2010 23:32

Möhippor, svensexor och födelsedagar ja... Sådana flygningar kräver ju tidsbeställning. För våran del innebär det att det skall jagas ihop folk. När det gäller segelflygning krävs det bogserförare, lärare/instruktör och någon till att hjäpa till på marken. Bogserplanet skall varmköras och kontrollstartas. Jag tycker inte det är mer än rimligt att det då skall få kosta en slant.

Men kan man göra fler PR-starter på raken blir det förståss effektivare. Kunde man inte då tänka sig att avsätta vissa fasta tider för provlektioner med sådana som själva hört av sig och vill testa? Då skulle man kunna köra med ett pris vid dessa tillfällen och ett annat (samma som för presentkortskunder) för dom som har särskillda önskemål om tidpunkt.

Angående pol och bikinibrudar... Tror du det är nån som skulle gå på den bluffen? ;) (va besvikna dom skulle bli...)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav jekroth 01 aug 2010 00:38

Då tycker jag att vi höjer ordentligt istället ska vi tjäna pengar så ska vi 5 - 6000 kr är väl ingenting om man är några stycken som vill skicka någon på en upplevelse, men med den marknadsföringen klubben har så är det väl endast de som provat på tidigare som vet och sprider det vidare och då borde 15 st vara bättre än 3 st
Jag vägrar att sockra och kommer att erbjuda de provlektioner presentkort jag raggar upp ett rimligt pris och flyga det som kompisflygning
Senast redigerad av jekroth 01 aug 2010 11:03, redigerad totalt 1 gång.
jekroth
 

Re: Hemsidan

Inläggav Jonas Nordin 01 aug 2010 09:24

Som sagt... priset får diskuteras. Det är ju inte upp till mig vad det skall stå för pris i annonserna.

På segelsidan har vi föresten redan nu provlektioner för 600 kr för s.k. dropp in flygningar då någon dyker upp på fältet under ordinarie verksamhet och vill pröva.

En titt på vad några andra klubbar tar:

Eskilstuna
Presentkort, segel 1600 kr
Tidsbeställd provlektion, segel 1600 kr

Stockholm
Tidsbeställd provlektion, segel 1800 kr

Örebro
Presentkort, segel 1500 kr

Borlänge
Presentkort, segel 1100 kr
Provlektion, segel 400 kr (under ordinarie verksamhet)
Presentkort, ul-a 800 kr
Provlektion ul-a 500 kr


Segelflyg via liveit.se: 1645 kr

Har även kollat runt lite på nätet efter priser på ul-b sidan. Det verkar som att dom flesta ligger runt 1500 kr för presentkort eller tidsbeställd provlektion.



Johan: Bra att du vill ta tag i presentationen av UL-B & TMG. Det uppskattas!
Jonas M. skulle som sagt skriva något om segelplanen och vinschen så då har vi snart material till en ny undersida.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Hemsidan

Inläggav René H 01 aug 2010 10:11

Hej!!
Om vi ska diskutera priser på detta forum, eller om vi ska öppna en ny tråd, det vet inte jag.
Ang. priset så har vi ett annat pris för de som ev. funderar på att börja flyga. Det är det s.k. startpaketet. Fyra flyglektioner, lite teori,loggbok,för endast 1800 kronor. Jämför vad de andra grannklubbarna tar, bra mycket mer.Se på Östra Sörmland, Eskiltuna ,Stockholm Segel, Uppsala och Örebro.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron