Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Vinschning.

Vinschning.

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Re: Vinschning.

Inläggav Anders Sahlberg 29 jul 2010 16:00

Ja kan bara hålla med om att det var en trevlig känsla att känna trycket i öronen på väg upp i luften, jag som ny börjare hadde i bland problem att få ner farten till 110 även med spaken i magen.

Grattis till din examen igår Jonas.

Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Vinschning.

Inläggav Jonas Malmquist 30 jul 2010 05:14

Ja grattis Jonas!
Tänk att ett så lätt fel kan ställa till på mycket problem.
Just som Anders skriver, känslan av att inte kunna sänka hastigheten är vad jag har saknat:-) blir det vinsch i helgen?
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Vinschning.

Inläggav Jonas Nordin 30 jul 2010 13:26

Tack!

Vi har pratat om att vinscha i helgen. Vindriktningen ser ju bra ut enligt nuvarande prognoser. Bara det inte blåser för mycket...
Jag räknar i.a.f. med att komma ut i morgon. Holger skulle troligtvis också komma.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Vinschning.

Inläggav Jonas Malmquist 30 jul 2010 20:10

Jag kommer jag också, klart vi måste prova :roll:
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Vinschning.

Inläggav Jonas Nordin 31 jul 2010 18:10

Vinschning blev det... och bra höjder med. Någon var upp till nära 700 m !
Nu kunnde det vara dags att vi börjar vinscha även på helgerna...
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Vinschning.

Inläggav René H 31 jul 2010 21:20

Hej!!
Har du märkt hur pulsen har stigit, på de som har varit med och vinschat, sedan vi fick de nya linorna.Från att vi var lite besvikna på att vi inte fick de höjder vi räknat med . Till idag, när vi äntligen efter mycket slit, har kommit till de höjder, vi så starkt har trott på.Men det finns mer att göra, för att förbättra, och att komma högre. Tänk att för en löjligt liten peng, göra en vinschstart, för att sedan flyga termik resten av dagen.Jag har gjort det flera gånger,jag lovar, de som har suttit i framsits, (själv får jag nästan aldrig flyga från framsits),de brukar sjunga av lycka,när de får kontakt med termiken och kan forsätta uppåt.Vad vi nu i klubben behöver, är fler vinschförare,och att en eller gärna två åker på lärarkurs, nästa år.Vad säger ni, Jonas och Jonas. Nu kan vi gå ut till övriga segelflygSverige och tala om att i V-ås kan du lära dig att flyga, för en som vi tycker en mycket låg kostnad.
Det är dags nu som Jonas skriver, att vi börjar vinscha även på helgerna.
Tack till Hasse, Jonas, Jonas, som körde vinschbilen idag. Tack till Holger som satt i baksits idag. Tack till Mark, som med sina matematiska uträkningar sa, att det går.
NU KÖR VI!!!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning.

Inläggav René H 09 aug 2010 18:42

Ang. Vinschning Tisdag 10/8.
VFK har landningsträning 10/8 enl. deras hemsida.
Kommer det att påverka våran möjlighet att vinscha samtidigt.
Jag vet hur det brukar vara när vi ska flyga och de ska ligga i varvet med ett antal flygplan, fullständig kaos.
Kanske det inte är någon landningsträning, den kan ju vara inställd p.g.a. för få deltagare eller av andra orsaker.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning.

Inläggav René H 13 aug 2010 15:53

Jag ser på Bokaplan att vi ska vinscha Måndag och Torsdagkvällar. Om nu vädret kan visa sig från den bättre sidan.
Det har inte varit allt för bra, den senaste tiden.
Vi skolar ,flyger AFT, eller vad du nu vill flyga.
Passa på att ta med släkt och vänner och bjud dom på en härlig kvällsflygning.
Har du inte tillräckligt många starter för att ta passagerare,så finns lärare/instruktörer som kan sitta bak.
Naturligtvis är ALLA andra som är nyfikna på vinschen välkomna till Johannisberg, för att prova en eller flera vinschstarter.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning.

Inläggav jekroth 18 aug 2010 17:24

Det ser ut att bli toppväder på fredag kommer ni att vincha då ? Jag tänkte bestämma med Västerås tidning för det repotage dom ska göra om oss
jekroth
 

Re: Vinschning.

Inläggav René H 18 aug 2010 20:15

För min del passar fredag em. bra.Men vi måste ha en vinschförare också, och ordföranden borde vara med. Du får nog ringa honom, jag vet inte om han läser forumet. Sen måste vi ha flera som hjälper till på marken. Jag tror nog att de flesta som har vinschat den senaste tiden , förstår hur viktigt det är , att vi når ut till den samlade världspressen.
Nu eller aldrig!!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron