Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Vinschning.

Vinschning.

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Vinschning.

Inläggav René H 22 jun 2010 19:13

Vilket lyft med nya vinschlinan. Svårt att säga hur mycket mer höjd vi fick. Vi hade rak svag sidvind, ibland lite medvind.På marken är linan underbar att arbeta med. Vikten är så nära noll man kan komma,så det är inga problem. Färgen är gul, så den syns bra på gräset.Själva starten upplevde jag som mycket lugnare. Men farten var densamma. På väg upp så kände jag ingenting av varvet på trumman. En lugn och behaglig vinschning utan ryck. Urkoppling precis som förr.
Även om vi inte fick få så höga höjder som vi har räknat med(jag tror de kommer med rätt vind), så tycker jag det var helt rätt av styrelsen att ta det beslutet att köpa nya linor.
Obs. Vi hade inga linbrott.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning.

Inläggav Mark 24 jun 2010 12:00

En start från Onsdagens vinschning:
http://www.youtube.com/watch?v=_I40INK5sBY
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Vinschning.

Inläggav René H 27 jun 2010 17:06

Måndag 28/6 som vanligt vinschning för alla. Skolning,AFT,släkt och vänner
Vi får hoppas att vinden är med oss, naturligtvis ska den vara mot oss, ni förstår nog vad jag menar.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning.

Inläggav Jonas Nordin 29 jun 2010 07:45

Måndagens vinschkväll var välbesökt. Många passade på att njuta av den fina sommarkvällen och pröva dom nya linorna.

På onsdag 30/6:e vinschar vi igen. Det är snart dags för drag-raceing och Power Meet (mera information om ombasering av flygplan följer) så passa på alla som vill pröva vinschen innan uppehållet! Elever, AFT-flygare och ev. passagerare - alla är välkomna!
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Vinschning.

Inläggav Mark 30 jun 2010 22:43

Det här är hur kul som helst! Vinschning till 450 meter sen in i blåsan upp till 1100m:
http://www.paraglidingforum.com/leonardo/flight/347326
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Vinschning.

Inläggav René H 26 jul 2010 20:11

Hej!

Onsdagen 28/7 kl. 16.30 kör vi igång med vinschning.Kom ut till fältet när du får tid.
Holger och undertecknad har ikväll provkört vinschen, med vad vi tycker gott resultat. Om det sen stämmer när vi ska dra upp planen, får vi se på Onsdag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning.

Inläggav Anders Sahlberg 27 jul 2010 23:22

Om jag kan / får gå tidigare så kommer jag dyka upp, tyvärr utan sonen då han ska på andra roligheter.

Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Vinschning.

Inläggav René H 28 jul 2010 21:26

Hej!
VILKEN VINSCHKVÄLL. Efter att Holger hade gjort vissa justeringar, så fick vi ut mera varv på motorn. Vi började lite trevande i svag vind och ibland rak sidvind utan att få några högre höjder. Vi bytte bana för att inte starta i medvind. Efter varje start pratade vi om vinschstarten, om vad vi skulle ändra på.Då plötsligt kom de höjder vi har väntat på. Allt verkade stämma. Om det hade gått brant upp förut, så gick det nu rakt uppför. Både jag, Anders och Holger var förvånande att det steg så kraftigt, att det kändes i öronen. Som högst var Anders och Holger, på nästan FEMHUNDRA meter i svag vind. (487)m.Höll på att glömma, det var naturligtvis tack vare Jonas Nordin, som körde vinschbilen att vi kom så högt. Att vi hade problem med radion i vinschbilen, det glömmer man en sådan här kväll, så Hasse som var flygledare fick sköta all radiotrafik. Alex och hans pappa var också med i början. Tyvär fick han inte uppleva de höga höjderna, för de lämnade fältet lite tidigare än vi andra.
NU KÖR VI!!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning.

Inläggav Jonas Malmquist 29 jul 2010 05:22

Tjoho vad kul!
Jag räknar med att komma ut någon av dagarna i helgen.
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Vinschning.

Inläggav Jonas Nordin 29 jul 2010 10:36

Ja det var kul att vi äntligen fick se lite höjder med nya linorna. Jag körde vinschen precis som vanligt, så det kan inte ha berott på mig… men tack ändå! :)

Varvtalet på motorn hade vi redan från första starten, och höjderna kom direkt när vi bytte banriktning. Trotts att vinden var mycket svag och i huvudsak från sidan så märktes det mycket stor skillnad på lite medvind kontra lite motvind.

Varför började då vinschen plötsligt att fungera? Troligtvis har problemen berott på att reglaget för avstängning av vinschmotorn har kärvat och inte fjädrat tillbaka helt. Motorn har då inte gett full effekt. Den här gången drog Holger tillbaka wiren manuellt och motorn gick då bra från första starten.

Jag blev föresten färdig vinsch-förare igår, så nu skall vi ha tag på näste man att lära upp…
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Nästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron