Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Landningstävling 2014

Landningstävling 2014

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Landningstävling 2014

Inläggav Anders Sahlberg 03 sep 2014 18:06

Dags att fundera på årets landningstävling som är tänkt att genomföras sista helgen i September.
Primär dag för detta är lördagen den 27 September med reservdag söndagen den 28 September.

Segelflyget har för avsikt i år att köra enligt SHB reglerna [attachment=0]
SHB715-2011.PDF
(137.69 KB) Nerladdad 692 gånger
[/attachment]
Två starter var med Flygbogsering.

Ultralätt kör enligt deras vanliga regler.

Säkerhets förare/Lärare kommer finnas tillgängligt för dom som har behov av detta, det innebär att även elever eller ring rostiga cert innehavare kan vara med och tävla .
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Landningstävling 2014

Inläggav Anders Sahlberg 11 sep 2014 16:41

Halloj i höst mörkret.

Jag har fått önskemål från en som ska fly mörkret och kylan när den tänkta landningstävlingen ska gå, Han önskar att den körs redan den 20 September.
Vad vill ni?
Det har inte mycket visat intresse för landningstävlingen hitintills. men det kommer nog!
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Landningstävling 2014

Inläggav René H 11 sep 2014 17:32

Hej! i Sensommarvärmen.
En fråga. Måste man föranmäla sig, om man tänker deltaga?
Segelflyglandningstävlingen,( vilket långt ord) brukar vara den roligaste flygdagen på året, trots att jag aldrig har vunnit.
20/9 har vi provlektioner, med segel. Blir vi inte allt för många, kanske dessa går att klämma in under dagen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Landningstävling 2014

Inläggav Anders Sahlberg 13 sep 2014 22:29

Larry om du inte vinner så är det väll du som får bjuda på tårta.
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Landningstävling 2014

Inläggav Anders Sahlberg 14 sep 2014 20:29

Då det bara har inkommit ett önskemål angående landningstävlingen så blir det en lien ändring i kalendern.

För att göra rörmokaren glad så kör vi landningstävlingen på lördag den 20 September.
Han har lovat att vinna, Kan vi verkligen gå med på detta.....
Ska bli intressant att se han landa det flygplanet som vi andra väljer åt han :-D
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Landningstävling 2014

Inläggav Christopher 16 sep 2014 14:40

Kul! Landningstävlingarna i Blekinge Flygklubb i början av 2000-talet var legendariska som lämnat fantastiskt roliga minnen! Det skulle vara kul att vara med!

Kan man tävla i både Segel och UL trots att man bara är medlem i UL? Och går det att bjuda med en pilotkollega från Blekinge som är på besök i helgen, eller ställer det till det med försäkringar eftersom han inte är medlem?
Användarvisningsbild
Christopher
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 jul 2013 12:56

Re: Landningstävling 2014

Inläggav Anders Sahlberg 16 sep 2014 15:45

På uppdrag av den Hårt arbetande Rörmokaren vill veta vilka som kommer och försöker landa KalleErik bättre än vad han gör.
För han behöver ju veta hur stor tårta han behöver införskaffa när han förlorar ULB tävlingen.

Så skriv in ditt namn i tråden och passa på att bifoga en hälsning
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Landningstävling 2014

Inläggav René H 16 sep 2014 17:49

Hej!
Segelflygförsäkringen gäller även för icke medlemmar
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Landningstävling 2014

Inläggav Christopher 17 sep 2014 07:40

Bra. Eftersom vi båda flyger UL och har haft S-cert så satsar vi preliminärt på att delta i båda grenarna. Jag inväntar bara bekräftelse från honom att han är på, och hör av mig igen.
Användarvisningsbild
Christopher
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 jul 2013 12:56

Re: Landningstävling 2014

Inläggav Anders Sahlberg 17 sep 2014 22:17

Inte mycket som går min väg med mina försök att få till en landningstävlig.
Jag har missat att Fallskärm har SM i helgen och dom kommer flyga med 2 st maskiner och fylla luften med hoppare.
Så på inrådan av fält kommiten så får jag försöka hitta ett nytt datum för ändamålet.
Jag åter kommer inom kort med nytt datum.
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Nästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron