Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Johannisbergsdagen 6/9

Johannisbergsdagen 6/9

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Radek 26 aug 2014 09:48

Jag är med!
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Peter Dahlström 26 aug 2014 10:47

Om ni går in och tittar på berslagsbladet idag så kan ni se
Hur bra reklam via tidning/media man kan få
med lite arbete. Hel sida inne i tidningen med bra bilder
och allt. Besök: bblat:se. Artikeln är om arboga flygklubb.
Kommer att sätta upp kopia på klubben.

Föredömligt exempel !!!.
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Radek 26 aug 2014 12:15

Med risken att vara grynig (som vanligt) så föreslår jag att du skapar en annons om J-bergsdagen och faktisk skickar den till VLT. Styrelsen kan säkert godkänna utgiften imorgon på sitt möte. Skulle styrelsen inte godkänna, så står jag persönligt för kalaset. Just do it.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Larry H 26 aug 2014 19:01

Jag kan betala jag med ! Om styrelsen inte godtar utgifter till reklam till våran dag. Go for it!!
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav René H 26 aug 2014 22:09

Hej!
Vad jag förstår, är det fältkommittén ESSX som har hand om Johannisbergsdagen. Ska då VSfk annosera i tidningen. Tänk om det inte blir någon Johannisbergsdag.Då står vi där, med skägget i brevlådan. Vad jag ser på forumet, så är det bara fyra stycken,från VSfk, som kommer att hjälpa till. Jag tycker att vi satsar på 2015, med start nu!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav René H 26 aug 2014 22:15

Hej!
Glömde en sak.
Artikeln från Bergslagsbladet, sitter på anslagstavlan i klubbhuset.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Radek 27 aug 2014 08:56

Ja, vi skall annonsera. Om vi inte gör det, kommer ingen annan heller göra det. Jag tar gärna en liten risk hellre än att sitta på ar*** och vara rädd om att saker är farliga.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Peter Dahlström 27 aug 2014 14:38

Ja det känns som om tåget lite redan gar gått denna
säsong. Artikeln var mest för att visa hur det kan se ut.
För att det skall vara effektivt behöver man först bestämma
I vilket syfte vi väljer att annonsera, vem är det som skall figurera i artikeln,
Vad är det man vill visa och vad skall artikel rikta in sig på ( budskapet). Nu är ju frågan lyft i alla fall.
Mitt förslag är att tidigaste tillfälle för annonsering denna
säsong är inför teorikursstarten vilket då också
leder klubben in i frågan om det skall vara två kurser (Ul & segel för sig) eller om man kan samköra vissa ämnen
medan andra ( säg meteorologi) skall köras var för sig. Eller om det som tidigare skall vara endast en variant ( tycker inte jag)
Annonsering ut med artiklar och bilder skall vi nog ( i större format) vänta med till
nästa säsong och därför nöja oss med art fokusera
På de elevunderlag vi just nu har för att de ska
få ut så mycket der går av säsongen som återstår.
Mycket att fundera på. Viktigt är att vi samarbetar och söker
Smarta och ändamålsenliga lösningar för att effektivt
Komma vidare.
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Harald 27 aug 2014 17:05

[quote="Peter Dahlström"]Ja det känns som om tåget lite redan gar gått denna
säsong. Artikeln var mest för att visa hur det kan se ut.
För att det skall vara effektivt behöver man först bestämma
I vilket syfte vi väljer att annonsera, vem är det som skall figurera i artikeln,
Vad är det man vill visa och vad skall artikel rikta in sig på ( budskapet). Nu är ju frågan lyft i alla fall.
Mitt förslag är att tidigaste tillfälle för annonsering denna
säsong är inför teorikursstarten vilket då också
leder klubben in i frågan om det skall vara två kurser (Ul & segel för sig) eller om man kan samköra vissa ämnen
medan andra ( säg meteorologi) skall köras var för sig. Eller om det som tidigare skall vara endast en variant ( tycker inte jag)
Annonsering ut med artiklar och bilder skall vi nog ( i större format) vänta med till
nästa säsong och därför nöja oss med art fokusera
På de elevunderlag vi just nu har för att de ska
få ut så mycket der går av säsongen som återstår.
Mycket att fundera på. Viktigt är att vi samarbetar och söker
Smarta och ändamålsenliga lösningar för att effektivt
Komma vidare.[/quote]

Tycker vi/ni är inne på rätt spår med att vi behöver annonsera mera i tidningar och sprida information i andra medier mer offensivt för att nå ut till fler.
Sedan är det ju inte fel att tänka långsiktigt redan nu på nästa år. Kanske kan vi redan nu snart lägga upp en plan om när och hur vi ska annonsera nästa år. Och hur de annonserna ska var utformade. Så är det klart när 2015 börjar!
Sedan är det ju viktigt att säkerställa så att vi har flyglärare på våra plan och folk på fältet m.m. som har tid och lust att ställa upp om vi får en bra tillströmning av elever. Har vi det? Annars känns det ju vanskligt att slå på stora trumman så att säga... Tänka igenom sådant.
Sedan tycker jag det lät väldigt bra att någon är sugen på att dra igång en liten ansiktlyftning på hallen m.m. i klubbhuset. Sådant ger ju ett bra första intryck om man är ny eller kan bli ny medlem och är där på besök. Och för all del trevligt för oss andra också!
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Johannisbergsdagen 6/9

Inläggav Mark 28 aug 2014 08:31

Tillsammans med VFK har vi beslutat att ställa in Johannisbergsdagen.

Nästa år kommer vi att försöka igen under lite andra former.
Johannisbergsdagen kommer att organiseras av en arbetsgrupp som består av medlemmar från de deltagande klubbarna.
Arbetsgruppen kommer att få en budget och ansvarar själv för hur denna disponeras.

Tänk igenom hur du vill att Johannisbergsdagen genomförs och anmäl ditt intresse till att vara med i gruppen!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron