Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Sylvesterloppet ESSX

Sylvesterloppet ESSX

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Sylvesterloppet ESSX

Inläggav René H 27 dec 2011 18:52

Om vädret tillåter, så kommer VFK, att köra Sylvesterloppet.
Jag tror det är samling Kl. 08.00 eller Kl.0900.Jag kollar upp det till Lördag. 08.00 låter tidigt.
Ingen föranmälan behövs.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Sylvesterloppet ESSX

Inläggav René H 28 dec 2011 16:34

Samling Kl.09.00 Lördag.
Enl. VFK´s hemsida.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Sylvesterloppet ESSX

Inläggav René H 21 dec 2012 15:52

Jag har bokat SE-UDO 31/12 -12, kl. 10.00.-14.00. för Sylvesterloppet.
Det finns möjlighet för fler att flyga -DO.
Jag har en plats över.
Tid och plats! Kl.09.00. VFK´s klubbhus.
En tävling utan krav, det gäller bara att vinna.
Ett roligt sätt att avsluta år 2012 med SE-UDO.
Svara här, om du vill vara med och flyga SE-UDO, denna dag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Sylvesterloppet ESSX

Inläggav Robert 22 dec 2012 09:38

Jag och Harald funderar på att vara med. Men kan någon förklara lite kort på hur tävlingen går till? Så kanske fler blir intresserade.
Robert
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 30 nov 2010 21:22

Re: Sylvesterloppet ESSX

Inläggav René H 22 dec 2012 13:53

VFK´s Sylvesterlopp, är först en kort och oftast lätt navigeringsövning. Det kan vara att rita av kyrktorn eller något annat längs banan.Ibland får man att antal foton, som visar på byggnader efter färdlinjer och sedan ska man pricka rätt på kartan var dessa foton är tagna. Jag har aldrig varit med om, att det har varit någon landningstävling, på Sylvesterloppet, det blir det förmodligen inte i år heller. Lättast är det om man är två i planet
Efter flygningen är det frågesport, det brukar vara det svåraste. Frågorna kan vara allt från flyg, till hur många kilo vindruvor, det går åt till att göra en liter vin.
Sedan fikar vi och pratar om våran flygning.
Blir det väder för grillning, så kan vi tända grillen.
När alla är nöjda och belåtna, önskar vi varandra ett GOTT NYTT ÅR 2013.
Obs. Ingen förhandsanmälan behövs. Kommer man senare, så brukar det också gå bra.
Är det fler som vill tävla med SE-UDO, så kan jag avstå min flygning.
Tre fyra vändor, hinner man med.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Sylvesterloppet ESSX

Inläggav René H 22 dec 2012 20:49

Skrivfel.
Det står färdlinjer, det ska naturligtvis stå färdlinjen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37


Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron