Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Flygdag för Mälardalens högskola

Flygdag för Mälardalens högskola

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 30 maj 2011 13:06

Jag hörde att ni anordna flygdagar till företag som vill göra något kul:)! Själv jobbar jag på akademin "idt" på Mälardalens högskola, och den 9e juni har akademin bokat in dagen för aktiviteter. Våran initiala plan var att göra en båttur med mat och dryck, men eftersom Rederi Mälarstaden inte har varit kontaktbara under en längre period så söker vi alternativa aktiviteter. Och eftersom jag har ett antal kollegor här som är sugna på att börja flyga så tänkte jag att detta kunde vara ett bra tillfälle att göra alla parter glada och nöjda. Vi kommer att vara ca 20 personer (själv kan jag hoppa över flygning just den dagen:)) samt att det skulle vara optimalt om vi kunde göra någon grillning eller dylikt. Finns det plats för att ha ett kortare möte med 20 pers? Slutligen, om det är möjligt att anordna detta den 9 juni, vad skulle det då kosta på ett ungefär (pengar finns;)!)?
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 30 maj 2011 13:32

En sak till - antagligen kommer några individer välja att stå kvar med fötterna på jorden, och undrar då om det finns någon möjlighet att göra ett litet samarbete med gokarten för de som avstår flygning?
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 30 maj 2011 14:35

Vi pratar om tiden - eftermiddag ca 12:00-17:00/18:00
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav jekroth 30 maj 2011 18:57

Tjena
Du skriver inte om det är specefikt segel, TMG eller UL men jag gissar att det kanske funkar både och. Och svarar ivarje fall för UL
Tyvärr är det en arbetsdag, så för mig blir det svårt att komma loss före 16:30. Hur det ser ut för de motorlösa kan jag inte svara på men någon segelflygare, Hasse eller Holger bör väl kunna ge besked om det är genomförbart
jekroth
 

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 30 maj 2011 20:36

Typ av flyg spelar ingen större roll, men jag kan tänka mig att dom flesta maskinerna måste användas för att alla ska få möjlighet att flyga. Synd att jobbet hindrar dig, men om du kan komma ut och flyga lite mot slutet så vore det ju en bonus och sannolikheten att alla får en chans att flyga ökar. Jag vet inte vad det är för summor ni har tagit vid tidigare tillfällen, men att tänka på är att vi har väll en skaplig budget (20-30k ska inte vara några problem) till att kunna genomföra detta.
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav jekroth 30 maj 2011 20:58

Jag vädrar sommarlov och har svårt att veta hur mina tider är kan kanske komma ifrån tidigare men det törs jag inte lova. men kan jag göra en insats så gör jag givetvis det
Hasse som ordförande eller Holger som segelflygchef borde svara för segelflyg delen för det är nog där vinschen kan göra masstarter
jekroth
 

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav Hasse E 31 maj 2011 09:36

Hej
Jag har kollat upp med lärarna och instruktörer för att se vad vi kan göra med vinsch och segelflyg.Eftersom det är på en vardag och folk jobbar är det svårt att få loss folk.Det vi kan göra är att vi kan få 2 lärare från kl 14.00 på torsdag 9/6.Vi behöver dessutom några till för att hantera planen på marken.De som kan komma loss för denna uppgift och denna tid,c:a 13.00,ta kontakt med mig omgående.
Andreas,ring mig på 070-5451610 så får vi prata mer detaljer.
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 31 maj 2011 16:01

Högnivåplanen är att komma vid 12:00 tiden då grillarna bör vara varma. Vi kan ta på oss ansvaret att göra i ordning grillarna, köpa mat och fika, etc. Vid ca 13:30, efter grillning och fika, tänkte vi ha ett kortare möte som inte är relaterat till flygeventet. Därefter, vid ca 14:00 tiden, bör någon (möjligtvis Hasse) göra en "allmän" och koncis presentation av flygningen etc (vad, var, när, hur...). Efter denna genomgång (ca 14:30?) är förhoppningsvis något/några plan klara för start, varpå en grupp (av två) följer med ut på fältet för flygning. Den andra gruppen går till gokarten som vi har:). Vid ca 16:30 byter vi grupp (individer i denna grupp har inga problem med att stanna till 18-19:00 om så behövs) och kör på tills alla som vill flyga har fått flyga. Vi räknar med att totalkostnaden (exkl mat och gokart) minst blir 15k. Några invändningar? Behöver så mkt hjälp som möjligt, och "bättre att komma sent än aldrig":)!
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav jekroth 06 jun 2011 11:23

Om jag förstått dig rätt Hasse så räknar du med att vinschen sväljer de starter som behövs. så då kommer jag till skolningen jag har kl 18:00
jekroth
 

Re: Flygdag för Mälardalens högskola

Inläggav Jonas Nordin 07 jun 2011 11:20

Jag har meddelat att jag kommer att gå från jobbet efter lunch, så jag dyker upp till 12:00
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Nästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron