Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav jekroth 13 maj 2011 08:07

Nejdå jag menar inte att vi ska förbjuda något utan bara realistiskt bedömma saker.
För visst är det farligare med 5 flygplan på liten yta än ett ensamt och det oavsett om det är motor eller segelflygplan, och min jämförelse är då att vid rote flygning UL ska alla inblandade ha utbilldning 4 tim teori 12 tim praktik. Vad som ska göras och vem som är roteledare är väl genomgått på marken.

Utan att kunna segelflyg så har jag förstått att om någon hittat en blåsa så kan det bli många segelflygplan som samlas och kurvar på samma ställe och då finns ingen roteledare eller föregående genomgångar förhoppningsvis kurvar alla åt samma håll. Jag tycker att det låter som " o organiserad roteflygning". Hur ser´segelflygs utbildningen ut och hur mycket tid läggs på den här punkten

Så min åsikt i det hela är att båda exemplen är roteflygning det första exemplet i organiserad form medan segelflygs exemplet är i o organiserad form. därför reagerade jag på ditt påstående
[i]"Rote flygning med Ul.b, eller normalklassade flygplan är livsfarligt för amatörer.Titta på FFK.Där är det amatörer med uniform som tror de är flygvapenpiloter"[/i]

Den som hoppade efter kolition var väl ifrån vår klubb men han flög kanske från E-tuna

Det man med säkerhet kan säga är att allt är farligt, men med utbildning och omdömme kan man minska riskerna
jekroth
 

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav René H 15 maj 2011 19:05

Fr.o.m. 08.00 i morse har jag varit inne på våran hemsida och läst att i kväll eller em, skulle vi ha en grillkväll.
Nu har grillen slocknat och oxfile´n får jag väl kasta.
Frågan är, ska vi tro på det som står ang. trivselkvällar och grillkvällar eller är det bara ett sätt att fylla ut aktivitetsschemat.
Är det grillafton i morgon Måndag 16/5?
SVARA någon!!!!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 16 maj 2011 10:06

Grillat kan man ju aldrig säga nej till, med andra ord, jag kommer så gärna om det blir grillning!
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Hasse E 16 maj 2011 12:03

Hej
Ikväll måndag 16/5 ställer vi in vinschkvällen pga regnvädret.Det kommer skurar hela tiden idag och fältet blir blött och tråkigt.Enligt senaste radarbilden nu kl 12.30 så fortätter skurarna hela eftermiddagen. :(
Vi satsat på vinschkväll på onsdag 18/5 istället.Väderprognosen då ser bra ut, nu ja...... :roll:

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav René H 16 maj 2011 17:07

Solen skiner och vinden ligger rätt för vinschning,men.Vi har ändå inte kunnat vinschat, för motorflygarna har landningstävling eller träning.
Bilar och flygplan och folk på vinschstråket. Visste du om detta Hasse? Var det därför, kvällens vinschning blev inställd

O.S.A. Snarast.
Skrivet kl. 18.05.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav René H 16 maj 2011 18:01

Onsdagkväll ser ut att bli blöt enl. Yr.no. Det är en prognos. Radarbilder är i nutid, alltså ingen prognos.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Mark 17 maj 2011 11:25

Enligt VFK's tävlingsprogram ska det var landningstävling idag!
Vem kollar att dom inte flyttar aktiviteter till andra dagar? typ tills imorgon onsdag?

VFK's tävlingsprogram: http://mk.quicknet.se/220963/upload/bil ... m_2011.pdf
VFK's Arrangemangsprogram: http://mk.quicknet.se/220963/upload/bil ... g_2011.xls

Prognos för Onsdag: 4 m/s 230° växlande molnighet!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav René H 17 maj 2011 15:35

Svar: Ingen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Larry H 17 maj 2011 16:32

hej hej.. :lol:
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Mark 18 maj 2011 09:59

Vinschning i kväll onsdag?
Lätt duggregn mot åttatiden?
vinden i stråkets riktning!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron