Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Här skriver vi om nyheter inom klubben

FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Jonas Nordin 08 maj 2011 15:18

Vid senaste styrelsemötet pratade vi om att börja med kombinerade flyg- & grillkvällar. Därför kommer det i fortsättningen finnas möjlighet att grilla och umgås i samband med ordinarie vinschkvällar på måndagar.

I morgon (månda 9 maj) har vi även en ny medlem som är ivrig att komma igång och flyga segel, så vi hoppas på god uppslutning. Samling från kl.17:00 för de som skall vara med och vinscha. Alla är hjärtligt välkomna! Det finns även möjlighet för dom som normalt inte segelflyger (ännu) att pröva på vinsch-starter.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Mark 08 maj 2011 21:32

Det finns hamburgare plus bröd i frysen kvar sedan certblotet, varsågoda!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav René H 09 maj 2011 11:05

Ska var och en hava med sig något att grilla eller köps det in centralt?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Mark 11 maj 2011 09:35

Vinschning i kväll Onsdag?
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 11 maj 2011 10:44

Hej! Jag är den nya medlemmen, och har 2 spontana frågor. Den ena är redan ställd (ovan), den andra handlar om den ekonomiska biten. Min tanke är att ta cert för både segel och UL-B, men det verkar vara en god ide att börja med (motor)segel. Frågan är då hur mkt pengar jag ska sätta in på kontot som är skapat för mig? Som jag förstår prislistan, så verkar "Alla flygplan utom UL-B" abonnemanget vara det rätta för mig till en början. Skall jag då sätta in denna abonnemangsumma+medlemsavgift, eller är det något jag har missat (det verkar billigt)?
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav jekroth 11 maj 2011 11:25

Hej välkommen till klubben

Att börja med segel låter som en bra idé man ska börja nerifrån och jobba sig uppåt då uppskattar man att det blir roligare och roligare och när man sen når toppen så kommer belöningen att få fortsätta med UL. och först då är lyckan fullständig :D :lol:


Jag är inte helt insatt i de motorlösas hemligheter men något i den här stilen har jag förstått det någon som kan den sidan bättre får rätta det NEDANSTÅENDE om jag missat något

Om du tänker flyga både motorseglaren och segel så verkar du hittat rätt abonnemang 5350 kr / junior studerande 2675kr
Enbart segelflyg abonnemang 4500kr / junior studerande 2250kr
Sedan är det som du skriver medlemsavgift till klubben senior 1200 kr / junior och studerande 600 kr
Segelflygförbundet 570 kr / junior och studerande 100 kr
Svenska flygsportförbundet 45 kr
Någon avgift per start / tim för läraren

När vi sen drar igång teorin så tillkommer kostnader för böcker och 2000 kr i deposition som du får tillbaka om du fixat teorin innom 12 månader

Johan
jekroth
 

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Jonas Malmquist 11 maj 2011 11:50

Hej och välkommen! :)

Jag håller med Johan, betala de fast avgifterna. Medlem, abonemang alla segel och sedan några tusen att flyga för. Börjar du med att flyga segel kommer inte utbildningen bli särskilt dyr eftersom du enbart betalar läraravgiften så länge du starar med vinsch.

Vi ses!
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav ANDREAS.JOHNSEN 11 maj 2011 12:54

Underbart, tackar! Hur blev det med den första frågan då? Blire nån segelflygning ikväll, och isf vilken tid?
ANDREAS.JOHNSEN
 
Inlägg: 20
Blev medlem: 09 maj 2011 10:38

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav Mark 11 maj 2011 13:06

Vi får ta för givet att dom ansvariga meddelar oss om det blir inställt!
Så jag dyker upp med en ny aspirant!
1600 eller 1700 brukar vi samlas?
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: FLYG- & GRILLKVÄLLAR!

Inläggav René H 11 maj 2011 16:44

Som svar på Johans långa inlägg. Så kan bara en okunnig om riktig flygning skriva.
En segelflygare flyger på känsla, en propellernisse måste ta hjälp av en miljöfarlig bensinmotor för att flyga.
En segelflygare flyger för att det är roligt, en motorflygare flyger mellan två punkter. Det är så tråkigt att motorflyga, därför
vill de ha så snabba plan som möjligt, så att pinan blir så kort som möjligt.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Nästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron