Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - SE-UDO

SE-UDO

Här skriver vi om nyheter inom klubben

Re: SE-UDO

Inläggav Jonas Nordin 02 okt 2011 15:07

[quote]Ja, fast det argument du anger gäller ju precis lika mycket dig själv.[/quote] Jag vet det... Som sagt: Jag kollade med den "namnlöse personen" (det kvittar vem det är) och har fått veta att det preliminärt går att flyga UDO på torsdag igen.

Det kanske var dumt av mig att starta denna diskussion, men ibland blir jag så trött på att det alltid skall bli stora rubriker på forumet eller Bokaplan så snart en viss person är det minsta missnöjd med någonting. Som sagt: Information och konstruktiva diskussioner är ett bra användningsområden för forumet. Att bara tala om hur missnöjd man är... nja... Vi kanske skulle starta en särskild sektion för detta - t.ex. "Klagomuren" under "Interna diskussioner" - där det är fritt fram att spy galla över allt man är missnöjd med. ;)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: SE-UDO

Inläggav jahnlund 02 okt 2011 17:53

[quote]Som sagt: Jag kollade med den "namnlöse personen" (det kvittar vem det är) och har fått veta att det preliminärt går att flyga UDO på torsdag igen.[/quote]
Det tackar vi för, mkt informativt! Men varför är namnet hemligt, är vi inte med i samma klubb?

[quote]Det kanske var dumt av mig att starta denna diskussion, men ibland blir jag så trött...[/quote]
Jo, jag kan förstå det du säger..
Men för en som tittar in på forumet utan att ha hela bakgrundsdiskussionen till en frågeställning(eftersom jag är ny här); så är man ju mycket mer intresserad av svaret på frågan, än att höra massa gnäll riktat mot frågeställaren.
Låt oss hålla en positiv och informativ ton.
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: SE-UDO

Inläggav Jonas Nordin 02 okt 2011 18:09

[quote]Jo, jag kan förstå det du säger..
Men för en som tittar in på forumet utan att ha hela bakgrundsdiskussionen till en frågeställning(eftersom jag är ny här); så är man ju mycket mer intresserad av svaret på frågan, än att höra massa gnäll riktat mot frågeställaren.
Låt oss hålla en positiv och informativ ton.[/quote]

Det håller jag med om. Bra sagt! (När vi ändå är i farten med en Klagomur kanske vi skulle ha en bikt också... :) )

Skulle du föresten vara intresserad av att bli moderator på forumet?
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: SE-UDO

Inläggav jahnlund 02 okt 2011 21:23

Haha.. "Fader förlåt mina synder. Idag flög jag utan att tvätta bort flugorna efter mig." :lol:

Tack för erbjudandet, men med engagemanget på flygmuséet också så lugnar jag mig med att ta på mig mer för tillfället.
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: SE-UDO

Inläggav Jonas Nordin 03 okt 2011 10:34

Okej... Vi får hitta någon annan till den uppgiften.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: SE-UDO

Inläggav Harald 07 okt 2011 14:16

[quote="Jonas Nordin"]Som sagt: Jag kollade med den "namnlöse personen" (det kvittar vem det är) och har fått veta att det preliminärt går att flyga UDO på torsdag igen.[/quote]

Är det "någon" som glömt att ta bort grounded-statusen på UDO`n? Det ska ju bli lite fint väder här och där mellan regnskurarna dom kommande dagarna så det vore bra om man kunde gå in och boka på bokaplan igen! Så man håller flygtrimmen! :)
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: SE-UDO

Inläggav Jonas Nordin 07 okt 2011 18:46

Nej, tyvärr är det fortfarande flygförbud på UDO. Jag vet inga fler detaljer för tillfället...
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: SE-UDO

Inläggav Harald 07 okt 2011 19:29

Tråkigt :cry: , hoppas att det inte dröjer alltför länge.
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: SE-UDO

Inläggav Jonas Nordin 08 okt 2011 15:06

Ja, men om allt går enligt planerna så går det att flyga den nästa helg i.a.f...
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: SE-UDO

Inläggav René H 10 okt 2011 17:24

Undertecknad har för några minuter sedan,kl.18.05. tyvär, fått det dystra beskedet av Affe, meken. Höjdmätaren till SE-UDO visade helt fel höjd.Affe kunde därför inte skriva på papperen. Jag tog då ett beslut, i samråd med Affe(jag var helt själv på fältet)utan att ringa någon i styrelsen, att vi sänder mätaren till Börje i Uppsala.
Affe tar med sig mätaren till Börje.
Hur lång tid det tar innan mätaren är klar, vet jag inte.Förmodligen inte denna vecka, eller nästa, eller nästa,.....Vi får hålla alla tummar vi har, be en, eller flera böner, att det räcker med en vecka
Har jag tagit fel beslut, får ni väl slå ihjäl mig.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Nyheter

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron