Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Skolning segelflyg

Skolning segelflyg

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 12 maj 2014 08:57

Hej!
Yr.no lovar i sin prognos, att solen och värmen kommer tillbaka på Torsdag.
Jag kommer att vara på fältet Lördag och Söndag, om någon vill skola.
Det går att skola, även om det inte är superväder.
Blir det bra väder, träffas vi på ESSX kl. 09.00.
2014.05.19 åker jag till Tyskland, och blir borta i två veckor.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Skolning segelflyg

Inläggav masor 12 maj 2014 10:44

Du tänker då bara på nöjen Ren'e!....*L*
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 15 maj 2014 19:23

Hej! alla elever.
Som ni har läst på forumet, så kör inte Anders vinschen på Lördag. Jag vet att han under lång tid, har försökt byta dag, men misslyckats. Just nu vet inte jag, om någon arbetar på att få ut någon annan vinschförare/bogserförare.Återkommer här så fort jag vet något mer, eller om någon som vet något om detta, svarar.
Själv har jag tänkt att göra några starter på eftermiddagnen, om vädret tillåter.
Prognosen för Lördag, Söndag säger att det äntligen blir sommar.
René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 15 maj 2014 21:15

Hej!
Då har allt löst sig till Lördag.
Flygledare Mattias enl.Lista. Jonas M. kör vinschbilen.
Nu är det upp till er elever.
Tack ,segelflygchef Stefan, för ett bra jobb.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 26 jul 2014 13:04

Hej!
När jag får förfrågningar om segelflyg, utbildning, priser och hur det går till, brukar jag se till att den som frågar, kommer ut till ESSX så fort som möjligt. Kanske för en provlektion, och se hur det fungerar. Att hänvisa till en hemsida tycker inte jag är något vidare. Jag har räknat på vad ett cert, kan kosta för en junior. Om de enbart vinschar, och blir klara på en säsong, så kommer certet att kosta under tiotusen kronor. Inkl. medlemsavgift, teori, flygning, läkare och elevtillstånd Det är inte många som klarar det, men det går. Det står i SHB, att man bör lägga in några flygbogseringar. Det kan man göra när certet är klart. Om man kommer de dagar vi skolar, så klarar man det. Det förutsätter även, att vi har en fungerande skolning.
Då har jag räknat på att de läser segelflygteori.( Har märkt att de som läst Ul.b teori, inte vet vad SHB är för något). Ej bra!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 20 aug 2014 19:55

Hej!
Vad jag vet, så är det segelflygskolning, med vinschning Lördag 23/8.
Holger som lärare och Anders som vinschförare.Jag kan ha fel. Kolla först med Holger.
Sedan på Söndag 24/8, kan jag skola. Vi träffas kl. 09.00 på ESSX. Vem som är vinschförare, vet jag inte. Har vi ingen vinschförare, får vi kanske flygbogsera istället.
Det finns väl ett jourlista, för Lördagar och Söndagar.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Skolning segelflyg

Inläggav Per Nordlund 21 aug 2014 13:01

Hej,
Prognosen för lördag ser väl inte så bra ut, men det går förhoppningsvis att skola några timmar. Jag skulle kunna vara vinschförare, jag behöver några till drag med lärare/instruktör i planet.
På söndag ser vädret mer lovande ut än så länge. Är vi fler vinschförare kan vi turas om. För min del beror det på om jag har fått tillräckligt antal starter så jag kan dra vanliga certinnehavare. Är vädret bra vill jag flyga också.
Per
Per Nordlund
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 29 jul 2009 19:47

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 23 aug 2014 15:34

Hej!
Jag kommer inte att skola Söndag 24/8. P.G.A. att jag inte vet om vi har någon flygledare. Är ganska säker på att vi inte har någon flygledare. Visst Per kunde vinscha, men det saknas ändå en flygledare. En elev kunde bara skola en stund på förmiddagen, så därför skolar jag inte Söndag 24/8. Vi är för få.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 03 sep 2014 17:38

Hej!
Lördag 6/9, är det segelflygskolning. Holger är lärare. Vinschförare och bogserförare, finns på plats.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Skolning segelflyg

Inläggav René H 06 sep 2014 21:41

Hej!
Vilken dag. Tyvär höll sig dimman kvar, långt in på dagen. Många var vi som väntade och väntade, på att dimman skulle lätta. När den försvann, började Holger att skola.Anders gjorde några provlektioner.
Många starter blev det. Josefin är på gång igen,kul. Adam med sin polska flygutbildning, flyger. Hans kompis, som jag inte kommer ihåg namnet på , flyger. Marcus N. Läser" Du flyger", och flyger
så mycket han orkar. Lars H,flyger även han, men det tar tid med oss gamlingar, att lära sig segelflyga.
En mycket rolig segelflygdag. Tack alla.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Skolning Segel

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron