Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - SE-UDO

SE-UDO

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: SE-UDO

Inläggav René H 16 feb 2015 19:20

Hej!
Det är några som har ringt mig ang. -UDO. Läget är som följer. Till helgen som kommer, så är planen, att -UDO ska vara klar för provflygning. Om allt fungerar då, så kör vi. Om inte, börjar vi om.
Återkommer HÄR om läget för -UDO.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav René H 17 feb 2015 09:06

Hej!
Glömde bort att -UDO ska in för översyn. När den ska demonteras, vet inte jag. Flygning när ?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav René H 27 feb 2015 15:59

Hej!
Vänster förgasare är monterad. Planet är provflyget, med bra resultat. Vid start, när varvet passerar 2500, kommer en kraft, som vi inte har haft tidigare.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav Harald 28 feb 2015 12:14

[quote="René H"]Hej!
Vänster förgasare är monterad. Planet är provflyget, med bra resultat. Vid start, när varvet passerar 2500, kommer en kraft, som vi inte har haft tidigare.[/quote]

Det låter lovande! Bra jobbat!
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: SE-UDO

Inläggav René H 05 mar 2015 17:44

Hej!
Idag har vi jobbat vidare med UDO. Med Larry i spetsen, som gjordes vissa justeringar. När han sa, att nu kommer vi inte längre, blev de dags för en provflygning. Minst en timme skulle flygas, för att se var bensin förbrukningen hamnade. Vid start, inga problem. Jag tyckte den var starkare än tidigare. Flög till Avesta t.o.r. 2500 varv,+ - 100. Motorn tyckte vi gick jämt och fint. Det var som förr i tiden. Vi tittade på bensinmätaren under flygningen. Den rörde sig knappt. Fel på bensinmätaren, den måste visa fel. Efter landning och tankning, gjorde Matti några justeringar på förgasarna.
Jag tycker att maskinen känns mycket bra.
Tack Larry och Matti.
Ja visst ja! Bensinförbrukning hamnade på 16,5l/h
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav Mark 05 mar 2015 18:29

Ibland blir man bara glad :-)
Bra jobbat!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: SE-UDO

Inläggav Fredrik Dahlström 05 mar 2015 21:37

Säger som Mark! Grymt jobbat! Nu börjar det pirra rejält i flygnerverna! :D
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

Re: SE-UDO

Inläggav masor 16 apr 2015 13:52

Angående SE-UDO.

Eftersom alla inom flygbranschen är i Fredrichhafen på flygmässa, så får vi inte kontakt med den firman som
har möjligheten att reparera eller göra overhaul på grobmotorerna (sauer flygmotor GmbH ) Så vi har skickat mail till dom och räknar med kontakt senast måndag. Imorgon fredag kommer vårt försäkringsbolag på besök och besiktar.
Återkommer så fort vi vet något.
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: SE-UDO

Inläggav Fredrik Dahlström 17 apr 2015 12:24

VAD HAR HÄNT?

Igår (Torsdag) fick jag reda på att UDO har ställts på nosen. Detta berättade en vän (inte klubbmedlem) för mig efter att han hade varit ute på fältet och kollat runt.
Inget har skrivits på forumet om händelsen och som jag förstår så hände detta i måndags (13/4).
Jag undrar varför ingen information skickades ut samma dag som olyckan skedde? Att jag istället fick reda på det via en klasskompis som inte är medlem i klubben gör mig lite fundersam.
Nu är en tid då många bestämmer sig för att betala in abonnemang för diverse flygplan och hur kul hade varit om man hade betalat abonnemanget för motorseglaren i tisdags, onsdags eller torsdags? Helt ovetande om att kärran är skadad, motorn ska skickas till Tyskland och att kärran förblir ståendes under en längre tid.

Jag känner lite såhär, kan man skicka ut information om ett punkterat hjul, lär det väl vara självklart att man informerar samtliga medlemmar om en händelse som denna så fort som bara möjligt. Har jag rätt?

/ Fredrik Dahlström
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

Re: SE-UDO

Inläggav René H 17 apr 2015 18:15

Hej!

Hemliga klubben!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron