Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - SE-UDO

SE-UDO

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: SE-UDO

Inläggav René H 14 jul 2015 18:46

Hej! Det går ett rykte i norra Sverige att udo är klar att flygas. Kanske vi kan få lite info, vad som kommer hända närmaste dagar
na
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav Per Jerfsten 14 jul 2015 22:38

UDO provflögs av Anders o Johan ikväll, verkade gå jättebra! :D
Per Jerfsten
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 apr 2008 14:45

Re: SE-UDO

Inläggav Per Jerfsten 15 jul 2015 20:54

Ryktet säger att Johan kan köra kontrollstarter på UDO på fredag ...
Per Jerfsten
 
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 apr 2008 14:45

Re: SE-UDO

Inläggav Anders Sahlberg 16 jul 2015 11:17

Nu är det bara att kontakta Johan för en kontrollstart och sedan flyger vi och har trevligt.
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: SE-UDO

Inläggav René H 16 aug 2015 16:56

Hej!
Det finns en fråga på Weblog ang. SE-UDO. Vad händer? Ska motorn plockas ur? Ska propellern bytas? Plåten som ska bytas, är den beställd? Stället, är det på väg? Ska någon i klubben göra jobbet? Hur lång tid tros jobbet ta? När kan vi tro att planet är i luften igen? m.m. m.m.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav René H 19 aug 2015 16:17

Hej!
Jag får väl svara på min egen fråga ang. UDO.
Det kan vara vissa fel. Isåfall, för ni gå in och rätta mig.
U.p.a.
Motorn behöver inte dem. Inga jobb på den . Propeller, den fixar Benny. Byte av skyddstejp.
Plåt och landställ har klubben fått tag i. Leverans ? Klubben ska göra jobbet.
När ? Prognos när den är klar ?
Hoppas någon annan kan räta ut frågetecknen.
Jag svarar inte för att uppgifterna är rätt.

René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav Robert 19 aug 2015 20:06

Hej!

Ja va skönt att motorn är ok. Det låter ju ändå som den kan få luft under vingarna inom en snar framtid. Renoverad motor och nytt landställ. Den blir i skick som ny innan den här säsongen är över. ;)
Tack för lägesrapporten René.
Robert
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 30 nov 2010 21:22

Re: SE-UDO

Inläggav René H 31 aug 2015 15:05

Hej!
Har jag fel info, får någon rätta mig.
Läget just nu. Holger har efter många timmars jobb och med hjälp av en vinkelslip, fått bort plåten.
Det behövs dammsugas invändigt. Någon? Plåten lär vara på väg. Stället vet jag inget om. Någon annan som har mer och bättre info, än jag?
Prognos ?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav René H 01 sep 2015 17:10

Hej!
Ny info. ang. UDO. Plåten är inte på väg. Grob hade ingen på lager. Ny måste tillverkas. Beräknas komma om någon vecka.
Just nu är Robert i bygglokalen. Han har dammsugit planet invändigt och tvättat vingarna.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: SE-UDO

Inläggav René H 07 sep 2015 15:25

Hej!
Så har då delarna till -UDO kommit. Det mesta var rätt, det går att skruva ihop planet, så flyger den snart.
Det är plexiglaset på vingspetsarna, som är av fel modell.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron