Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Segelflyglärare

Segelflyglärare

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Segelflyglärare

Inläggav René H 12 aug 2014 15:34

Hej!
Jag kanske har missat detta, men jag skriver ändå.
Du vet väl om att VSfk har fått två nya segelflyglärare.
Det är Holger och Johan, som är klara med flyglärarutbildningen.
Grattis Holger och Johan.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Segelflyglärare

Inläggav Fredrik Dahlström 12 aug 2014 19:04

Grattis till er! Nu saknas det bara ett stort gäng elever!
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

Re: Segelflyglärare

Inläggav Peter Dahlström 13 aug 2014 10:36

Finns 3 st som kan komma igång nu under hösten.
Min rekommendation är att berörda lärarstrejk
tillsammans med dem samlas till ett möte där
De tillsammans går igenom hur de effektivast skall
bedriva skolningen så alla samtidigt får förutsättningarna
klara för sig. Då kan det ju bli en grupp om 4 st och då bör
Det vara tillräckligt om man får någon vinchförare att
ställa upp.
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: Segelflyglärare

Inläggav Peter Dahlström 13 aug 2014 12:11

Felstavning i förra skriften. Lärarstrejk skall vara lärare.
De tre eleverna är: tjejen som började förra året
som jag inte kommer ihåg namnet på, den andra är
en kille som Anders Sahlberg gjort PR-start med och den
tredje är en kille som varit ut på fältet vid ett flertal tillfällen
som nu utryckt sin vilja att börja. Holger lär ha fått kontaktuppgifter
på honom.
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: Segelflyglärare

Inläggav René H 13 aug 2014 14:55

Hej!
Holger börjar skola 16/8 med ett antal elever.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Segelflyglärare

Inläggav Daniel Sterner 13 aug 2014 20:05

Halloj, jag är den "andra" snubben. Jag fick en liten tur med Anders S.

Idén med att samlas låter toppen, nu träffade jag Holger i måndags och fick ut böcker samt mer info om hur utbildningen kan komma att se ut.

Väl mött i helgen. :)

/Daniel
Daniel Sterner
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 12 aug 2014 19:24

Re: Segelflyglärare

Inläggav Mark 14 aug 2014 08:34

Jag kan köra vinsch på Lördag!
Kanske hinner man med en start själv om en till vinschare dyker upp
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Segelflyglärare

Inläggav Anton Öhrling 15 aug 2014 17:08

Jag skulle gärna vilja få en flygning om det finns möjlighet, jag har kommit hem från läger via gymnasiet så jag kommer ut vid lunch tid. Tror ni det finns ett utrymme för en flygtur för mig?
Anton Öhrling
 
Inlägg: 52
Blev medlem: 30 mar 2014 12:31

Re: Segelflyglärare

Inläggav Fredrik Dahlström 15 aug 2014 18:28

Samling vid kl 09:00 för utdragning av flygplan och förberedelser inför dagen. Jag själv kommer ut vid 12-13 då jag är i fagersta på förmiddagen. Du kommer abslout kunna flyga Anton. Det är bara en kärra som används för skolning så den andra är till för AFT. Jag ska låta tre av mina kompisar prova på vinschning också om kärran är ledig. Syns imorn!
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09


Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron