Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - VM Leszno Polen

VM Leszno Polen

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 24 jul 2014 10:39

Hej!
Så, då har jag fått kontakt med vädergudarna.
Nu regnar det. Ska regna i två dygn. Ev. flygning Fredag eftermiddag.
Nu blir det kultur och shopping, för resten av dagen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav masor 25 jul 2014 06:39

Här regnade det lokalt igår.....resultat tempen gick ner tio grader för att sen gå upp till tjugofem grader och det kändes som en blötvarm bastu.
Ni som flyger, håll koll på temperaturen. Det är bara segelflygare som här det bekvämt under molnbasen....
Eller också får man skaffa sig ölkylning.... Man ska ju dricka mycket.
Hur går det för Bengt och Ove?
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 25 jul 2014 07:35

Hej!
Vädret i Leszno, Fredag. Helmulet lite regn.
Det blir förmodligen en griddövning idag. Det är sista träningsdagen, innan VM börjar på Söndag
Det går bra för Bengt och Ove. De har gått runt, de få träningsdagar vi har haft. De flyger något för sakta. Måste öka farten mellan blåsorna.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 25 jul 2014 12:36

Hej!
Nej, det blev ingen flygning idag. Helmulet och mycket regn.
Ev. kan det bli flygning Lördag. Mest för att kolla att allt fungerar.
Både plan och rutiner på marken.
Det är så, att när det är tio minuter till första start, får ingen lämna gridden, förrän alla plan är i luften.
Har man då glömt något, så är det kört. Startar man då först, så blir det en lång väntan för laget, innan man får lämna gridden. Det handlar om säkerhet.
Imorgon är det invigning av VM. Det sker med parader och tal, på ett stort torg i Leszno. Vad mer får vi veta där. Det talas om festligheter.
Nu ska jag ha förhandlingar med vädergudarna. Det går trögt.
Långtidsprognosen ser inget bra ut.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 25 jul 2014 14:56

Hej!
Den billigaste ölen just nu, kostar tio kronor, för en stor stark. Då menar jag riktig öl. Det är ett matställe i närheten av hotellet där vi bor. De har även bra mat, till ett bra pris.
Dyrast hittills är Segelflyghotellet. 20 kronor för en kopp kaffe. De vet ju att segelflygarna har gott om pengar, utom jag. Så jag köpte inget kaffe.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 26 jul 2014 12:25

Hej!
Idag är det frivillig träning.
Robban pratade och informerade om säkerhet vid segelflygtävling på, dagens briefing.
Det var det bästa på hela veckan, när det gäller briefing i Leszno. Annars är det som vanligt, "Polsk riksdag".
När det gäller bogsering, så tror man att man har kommit till en veteranflygklubb.
De flesta bogserplanen är från 40 talet och 50 talet. Så gott som alla har stora stjärnmotor. Jag frågade en bogserpilot hur mycket de drar i timmen.
90l svarade han. Vid start drar de på full gas, en kort stund. Sedan minskas varvet, för att spara bränsle, plus att stjärnmotorn, inte klarar mer än fem minuter på full gas.
Det finns en modern kärra. Det är Örebros gamla Pa 25a´. Den går tyst och fint. De andra för ett jävla liv.
Eftersom det var Fredag igår, så festade vi till det lite. Vi valde en lite dyrare krog. Jag beställde en stor blodig biff, extra sallad, en stor öl, och en Campari soda. 92 kronor.
Inkl. trevlig personal.
Ikväll när det är invigning, ska vi lyxa till det ännu mer. Bord är beställt på någon lyxkrog. Det kommer säkert inte räcka med hundra kronor. Notan hamnar nog närmare etthundrafemtio kronor.
Varför jag skriver på forumet och inte på Facebook. Jo, alla i klubben har inte Facebook.
Imorgon börjar det.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Peter Dahlström 26 jul 2014 14:01

Tack Rene för att du skriver på forumet Rene.
Låt middagen väl smaka. 30 grader i sverige.
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Larry H 26 jul 2014 21:38

32grader! Och dessutom sol?varför åka till polen :D ok för öl priserna då :)
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 26 jul 2014 21:45

Hej!
Senaste väderprognosen vi har fått, säger att det kan bli upp mot 36 grader på fältet, Söndag. Då har vi ingen skugga där ute.
Vi har inte åkt till Polen för värmen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 26 jul 2014 22:36

Hej!
Nu är invigningen avklarad. Den tog ca. en timme. Kort och bra. Men varför alla dessa tal. Visst de var korta, så man fick stå ut med detta också.
Till tonerna av marschmusik från en orkester, flickor som gick före varje land med skylt med landets namn, tågade vi in på torget. Mika var svensk fanbärare. Pampigt värre.
Runt oss stod och satt, en stor publik. Det skulle vara i Sverige det.
Sedan blev det uppträdande av flickorna. Musikåren spelade och flickorna gick runt i olika formationer, samtidigt som de snurrade och kastade, sådana stavar, ja ni vet, de som går främst i en musikkår
brukar ha en sådan. Ibland var det någon som tappade staven. Vad gör det, alla skrattade och var glada. Mycket uppskattat av den stora publiken.
En sak störde mig. Syd-afrika hade sådana där jävla blåsinstrument,( ni kommer ihåg från fotbolls VM) som de blåste i, medan vi marscherade in på torget.
Nej! Jag lyckades inte passera hundrakronersstrecket, för en god middag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

FöregåendeNästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron