Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - VM Leszno Polen

VM Leszno Polen

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

VM Leszno Polen

Inläggav René H 22 jul 2014 06:51

Hej!
Då är vi framme i Leszno. Planet är monterat och klar.
Jag klarade incheckningen till tävlingen och fick en sån där grej att hänga runt halsen, så att man kan gå ut på fältet. Nu börjar en träningsvecka. Imorgon ska planet vägas och besiktas.
140 st. flygplan. Några utan motor, en del SLG, några med turbo. Tre st. har jetmotorer.
Det är VARMT!
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav masor 22 jul 2014 14:18

Kaffet då???
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 22 jul 2014 14:34

Hej!
Joda, jag har svenskt kaffe på rummet.
Jag tog med kapselmaskinen.
Återkommer ikväll om dagens övningar.
Varmt. Mycket varmare än vad yr.no visar.
Ölen är billig, för att inte säga mycket billig.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 22 jul 2014 18:07

Hej!
Så är den första träningsdagen slut. Open fick en bana på 620 km. 18m. 520 km. Alla Svenskar kom runt. Farter från 120km/h och mer. Jag vet inte om träningsresultaten kommer på tävlingens hemsida.
Vilka bogserflygplan. Det var som att komma tillbaka till slutet av 40 talet. Stjärnmotorer, plan som i Sverige står på museum. Det blir säkert bättre nästa vecka när VM börjar.
När jag höll vingen åt Börje. E, 2x, var bogserpiloten för snabb med att starta. så han som kopplade han inte undan, och fick en smäll av 2x´s högervinge. Inga personskador och inga skador på flygplanet.
Starten gör till så att när planet är kopplat, så drar man. Så går det till på större segelflygtävlingar. Det är upp segelflygpiloten att vara klar
Nu återstår bara det bästa av dagen. En stor kall öl i baren, för ett pris av tolv kronor. Sedan dusch, och en god middag för 70 kronor, inkl. öl.
I morgon är en ny dag.
Ännu en dag i vårat.............
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Larry H 22 jul 2014 20:22

Härligt! Vi har det också varmt. Men kan tyvär inte konkurrera med öl priserna :D :D ser fram imot mera information :o Larry
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 22 jul 2014 21:07

Hej!
Så är kvällens middag avklarad. Jag åt en god kyckling, med en mycket god stekt potatis. Till det drack jag tre öl. När jag skulle betala sa servitrisen, att jag hade druckit två öl. Nej sade jag, jag har druckit tre öl. Jag fick som jag ville. Så till slut fick jag betala för tre stora öl, och middag, 72 kronor.
Imorgon är en ny dag.
Ännu en dag i vår..........
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Larry H 23 jul 2014 08:13

I vårat...... :D :D
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Peter Dahlström 23 jul 2014 16:21

Låter fint Rene. Du lever i svält fattigdom och elände.
Tänk på oss som måste gå här i gamla Svedala och dricka
Dyr öl, ära nyttigt och inte hänga i någon bar i utomordentligt
trevlig segelflygmiljö. Slit och släp..
Sköt om Er där nere.
Jag vill varmt rekommendera deras "kapusta"(surkål) och "pivo" öl.
/Peter
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 23 jul 2014 16:38

Hej!
Surkålen avstår från jag att äta. Men ölen är god.
Återkommer strax med mer info, från dagens övningar.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 23 jul 2014 21:07

Hej!
Nu vet jag vad "Polsk riksdag" betyder. Det har vi varje dag vid briefing. Vädermannen pratar bara Polska. Han säger några ord, som ingen utom Polackerna förstår. Sedan är det en kvinna som översätter till Engelska. Så där håller de på en bra stund. Ingen förutom Polackerna, fattar något av väderpresentationen.
Idag har även alla Svenskar, varit och vägt sina flygplan.
Det blev ganska korta banor idag. Drygt 300 km. Detta p.g.a. väderläge. Det kom åska. Nu är temperaturen normal.
Alla Svenskar kom runt banan, utom två, som kom i luften sent, p.g.a. vägningen.
Detta är även en träningsvecka för de som jobbar för tävlingen. Jag är säker på, att allt blir bra på Söndag när tävlingen börjar.
Ja, jag vet att at saknades. Det beror på ölen.
Vädret för Torsdagen verka kass. Det får bli lite kultur istället. Något museum, eller strosa på stan. Det är inte så dumt det heller.
Ännu en dag i vårat...........
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Nästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron