Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - VM Leszno Polen

VM Leszno Polen

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 09 aug 2014 22:28

Hej!
Leszno kl.22.40. Jag hinner skriva några rader, innan det är dags, att packa, inför den långa resan, till V-ås.
Dagen började som alla andra dagar," Polsk Riksdag". Dagens prognos var inte särskilt bra. Då klämmer de till, med en bana 400 km. Första start 11.15. Alla piloter säger, detta går inte.
2t som står först på gridden, tänker dra sig ur och starta sist. Strax före start, ny bana. Nu drygt 300km. Starten flyttas fram en halv timme. Ny briefing, ny bana, ny startid. Nu är banan 240km.
Efter en väntan på tvåochhalv timme, går första start.
Tio minuter före start, stängs gridden. Då får ingen komma in eller lämna gridden. Bogserplanen landar till höger och vänster om segelflygplanen. Trots det, var det en kvinna som sakta gick över stråket, där bogserplanen landar. Hade bogserpiloten inte sett henne, hade det blivit en dödsolycka. Han drog på och gick om. Jag såg på när de kopplade en Eb29. Bogserpiloten drog full gas direkt. Detta är inget bra. Bogserlinan såg ut som en gummisnodd, tills den släppte från bogsermaskinen. Linan for in under segelflygplanet, och tog med sig en lucka till stället. Mycket strul vid starten idag. Kanske alla var trötta, efter tre veckors hårt arbete.
Avslutningsfesten. Jag gick ganska tidigt därifrån.
Det har varit jävligt roliga tre veckor, men jobbigt.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 11 aug 2014 20:37

Hej!
Skönt att vara tillbaka till V-ås.
Vi startade 10.30 från Leszno. Första etappen gick till Berlin. Därifrån skulle Marcus och Emil, flyga hem.
Ni som har varit på Tegels flygplats, vet hur trångt det är, utanför terminalen. Där skulle jag köra med ett långt släp.
Fyra timmar för tidigt kom jag till Rostock. Väl ombord på färjan, blev det några öl tillsammans med Robban, Börje och Carina, som åkte med samma båt.Väckning nästa morgon kl. 05.00. I bilen och köra norrut. Allt gick bra, tills jag kom till Järna, söder om Södertälje. Jag kände att lite kaffe, nog skulle sitta fint. In på macken närmast E4´an. Köper en kaffe. Jag tycker att kaffet är så varmt, så jag sätter inte på något lock. Går runt lite. Stannar för några mc. som kör förbi.Då får jag en kraftig smäll bakifrån, i höjd med knäna.På något sätt lyckades jag att inte ramla, men jag fick allt varmt kaffe i ansiktet. Första fattade jag inte vad som hände. Det visade sig vara en bilförare som backade rakt på mig. Det är bara tur, att jag inte sitter här med två brutna ben. Hade han inte stannat vid smällen, vet man inte hur det hade slutat. Bilföraren var nog mer chockad än jag. Vi kollade att inget var brutet. Sen var det jag, som fick lugna ner bilföraren. Backvarning, backkamera. Vad hjälper det. Man måste titta ut.
Där hade resan, kunnat tagit slut.
Klart slut Leszno
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 11 aug 2014 20:47

Hej!
Jag glömde en sak. Marcus beskriver med några rader, hur han upplever denna sommar, med mycket flygning. Ensam är inte stark.
Länk finns på segelflygets hemsida, eller segelflygarna Uppsala.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Föregående

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron