Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - VM Leszno Polen

VM Leszno Polen

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Radek 31 jul 2014 20:57

Vi har tränat på sidvind i Arboga idag, det gick bra. Fast det var UL, det räknas inte :lol: Ikväll kom dessutom grabbar från Skavsta med en super-super-fin SuperDImona för att hämta Virusen.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 02 aug 2014 20:55

Hej!
Torsdagens fest blev inte så hemskt som vi trodde. Det var ju flygdag, dagen efter. Alla deltagande länder, bjöd på något. Frankrike bjöd på massor av goda ostar, och vin. De hade en mögelost, som jag tyckte var otroligt god. Holland bjöd på olika sorters godis, naturligtvis ostar. Danmark bjöd på varme pölser, en halv. Japan bjöd på sake, det var inget gott, tycker jag. Avslaget. Något land bjöd på spettekaka. Ryssland bjöd på saltgurka och vodka. Alla länd bidrog med något. Helt otroligt. Det var mat från alla värlsdelar. Mycket gott.
Ingen flygning fredag. Vi åkte runt och tittade på Polen.
Idag Lördag har det flugits 1,5 timmar. Gått bra för de Svenska
Ikväll ha det varit Polsk afton Mycket trevligt. Mat dricka och uppträdande.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Peter Dahlström 03 aug 2014 09:20

Låter gott Rene. I lördags flög Fredrik och Anders bana. Per J var i luften med XL. Holger
satt i UUB med Johan och flög några timmar. Johan är nu också
klar med sin lärarutbildning så nu har klubben
2 st nybakade lärare. Resterande tid på lördagen
ägnade vi åt grillning och bättra på tejpningen av tätningen
på vingarnas översida på UOB. Idag söndag vaknade vi i Västerås
till åska och regn . Anders har en inbokad PR-start så vi får väl se om
den blir av. I morgon måndag spås det bli årets varmaste
dag.
Ha de gott.
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 04 aug 2014 18:42

Hej!
Idag Måndag vilodag. Det behövdes. 2t, har haft vissa problem.
Peder Lindbom, ordförande i Uppsala segel, har besökt oss.
Läs Uppsala segels hemsida, eller gå via segelflygets hemsida, så förstår ni hur spännande det har varit, de senaste dagarna. Långa dagar har det varit.
Kolla in Pa25 kopian, eller det kanske är tvärt om. Den var enormt stor. Jag och Marcus står framför maskinen. Då förstår ni hur stor den är. Det lär vara en motor på 650hp. Den används vid brandbekämpning. Det roliga var, att frun till han som flyger maskinen, talade svenska.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Mark 06 aug 2014 10:14

Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 07 aug 2014 18:12

Hej!
Leszno Torsdag. Vi vaknade till en klar och fin morgon. Tidigt fick vi ett väder SMS, från Emil. Han lovade bra segelflygväder. Svag vind, hög molnbas, inga cirrussar. Idag blir det åka av, trodde vi. Minst 500 km. Vad blir det, jo drygt 300 km. Bra för lagen, det blir en tidig kväll. För tävlingen, nej! Det är ju ändå VM.
Det gick bra för 2T och 9x. Ingen dagsvinst, men de är däruppe i toppen. Tyvär har ju 2T ingen myggskrapa, det bromsar lite.
Ni har väl läst vad mika skriver på Facebook, ang. Polsk riksdag.
Idag har jag varit och bunkrat.
Jag köpte bl.a . Fyra flaskor Whisky, Kassörskan tog betalt för EN. Varför vet jag inte. Fyra flaskor för 140 kronor, det är ganska billigt.
Nu är det bara två tävlingsdagar kvar. Ska bli ganska skönt att komma tillbaka till Sverige.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Peter Dahlström 07 aug 2014 18:20

Skönt att komma hem till ordning och reda. Köa till systemet
Betala fullt för det man handlar .............
Peter Dahlström
 
Inlägg: 33
Blev medlem: 22 apr 2013 17:51

Re: VM Leszno Polen

Inläggav René H 08 aug 2014 17:51

Hej!
Näst sista tävlingsdagen. 18m. fick drygt 400km. De kom runt, men de flög för sakta.
Vi vaknade till en regnig morgon. Emil lovade bra termik efter kl. tolv. Det blev det.
Nu ska vi ut och äta, alla Svenskar som är här, en sista gång, innan VM är slut.
Nästa VM går i Australien om två år. Ev. ska jag åka med dit. Får se om man lever.
Jag har uppnått mitt mål inom segelflyget. Ålleberg, Sverige. Wasserkuppe, Tyskland. Leszno,Polen. Varför Leszno?
Vid VM 1968 i Leszno, deltog Göte Olsson från V-ås. Jag har alltid efter det, velat besöka staden och flygfältet. Nu har jag gjort det, och är ganska nöjd.
Vi har mycket att göra efter landning i morgon Lördag. Så detta är kanske det sista jag skriver från VM Leszno Polen.
Ännu en dag, i vårat meningslösa liv.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Mark 08 aug 2014 20:38

Tack René för dina talande skildringar av VM!
Man vill verkligen vara med själv på nå sätt.
Här i Västerås händer det också grejer, ingen dag är den andra lik!
Välkommen tillbaka till höstsäsongen (om det blir nån höst).
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: VM Leszno Polen

Inläggav Fredrik Dahlström 09 aug 2014 03:44

Det har varit väldigt kul att läsa om vad som har hänt hos er i Polen! Tack för att du har tagit dig tiden att skriva så mycket som du har gjort René och du är välkommen hem till höstsäsongen som Mark skrev!
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

FöregåendeNästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron