Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Plats för en K8 i hangaren?

Plats för en K8 i hangaren?

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav adrian 04 aug 2013 19:02

Hejsan!
Vi spånade lite igår under grillkvällen om att det skulle vara kul att få en riktig termikkork till ensitsare till klubben. Nu råkar det vara så att det finns en K8 i Köping som eventuellt kan säljas skapligt billigt eller i bästa fall skänkas om det finns intresse för det. Eventuellt kan några medlemmar gå ihop och stå för underhåll och försäkringar varje år (behöver alltså inte belasta klubben ekonomiskt). Högst hypotetiskt frågar jag om det finns plats i hangaren för sådant?

/Adrian
adrian
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 sep 2011 16:50

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav jahnlund 06 aug 2013 11:35

Om Krister Kvist kan ta sig an sin Bergfalke borde ju takplatsen kunna användas om inte annat.
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav jekroth 06 aug 2013 11:56

På den sidan vill vi inte ha något mer flygplan i taket UL behöver kunna göra en avgränsning med presenningar för service vintertid Och har väntat i 2 år på att bergfalken ska försvinna. UL har service året om och vi kommer inte in i verkstaden utan att riva halva planen VPY är värst så planen är att göra typ rullgardiner som kan släppas ner och avgränsa yta som kan värmas till + 8-10 grader under service. Däremot finns platsen där cobran hängde.
jekroth
 

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav Mark 06 aug 2013 19:58

Vore fränt att vinscha med! Lär stiga som en J35!
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0118/6 ... ng.pdf?151
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav René H 06 aug 2013 20:25

En k8 i klubben vore roligt. Privat eller klubbägt. K8´an är ett av det roligaste plan jag har flugit.
Låt Bergfalken hänga kvar, han betalar ju hyra för den.
Om det nu finns en k8, som vi kan överta eller köpa, så får vi samlas några stycken, och diskutera mera.
Jag är med.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav adrian 06 aug 2013 21:41

Hej igen!
Vad kul att det finns intresse :)
Tyvärr överläts den tydligen till Ålleberg i veckan så vi var precis för sent ute på den. Såvida man inte kontaktar dem och frågar om de har lust att sälja den vidare?

/Adrian
adrian
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 sep 2011 16:50

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav jahnlund 07 aug 2013 10:25

Aj, vad synd att vi missade den. Man kanske kan låna in den en period om de gärna vill ha den kvar?
När jag var på kurs där nere för ett antal år sedan hade de en K8, nån som vet var den blev av?
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav adrian 08 aug 2013 08:13

Enklast är nog att höra med dem på Ålleberg, kärran står ju kvar i köping så det är nog inga konstigheter att flyga över den till Jo-berg.
:)
adrian
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 sep 2011 16:50

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav Radek 08 aug 2013 20:45

Undrade bara om en sak: kommer den flygas? Det vore lite trist att ha en historisk värdeful kärra hängande i taket, vinge på vinge med Bergfalken. Kan man inte sväva samma termik i gamla hederliga SE-TBR? ( fråga från icke-segelflygare ).

Alltid spännande med nya leksaker ;)
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Plats för en K8 i hangaren?

Inläggav Christopher 16 aug 2013 21:23

Ah, detta härliga gamla termikflygplan. Jag gjorde min inflygning på ensitsare i en K8 och skickade själv upp många elever i den när jag var instruktör. Att kurva termik i 30-40 km/h är klart trevligt - även trånga blåsor kan utnyttjas på ett bra sätt. Det knarrar och knirkar charmigt av alla trädelar som rör på sig inne i flygplanet i luften. Nackdelen är att efter någon timme får man rejäl träsmak av den ganska upprätta sittställningen.

Numera är jag "bara" PPL- och UL-flygare, så jag lägger ingen röst varken på att ta hem den eller att stå över, jag kan bara konstatera att det är ett roligt (och numera närmast antikt) flygplan att flyga.
Användarvisningsbild
Christopher
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 12 jul 2013 12:56


Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron