Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Vardagsflygning.

Vardagsflygning.

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: Vardagsflygning.

Inläggav Josefin Broberger 16 jul 2013 21:28

NU är jag taggad på att komma upp i luften och ta flygningen på allvar! Så skulle gärna vilja veta vilka dagar ni andra är lediga på (vinch/bogserförare) så jag kommer igång med flygandet nån gång! :)
Josefin Broberger
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 aug 2012 19:26

Re: Vardagsflygning.

Inläggav jekroth 23 jul 2013 21:14

Hallå kamrater
En hälsning från Dubrovnik. En helt fantastig resa.
Efter lite strul ca 30 min före start kom avslag på färdplanen, Krakow var stängt för flygplan under 4 ton och det hjälpte inte med hänvisning till min match vikt. Vi la om färdplanen till Katowica och kom iväg 1 tim sent.
Vi averkade 584 nm tid 4::40 åt och tankade innan vi skyndade vidare efter 510nm tid 4:26 var vi framme vid dagens mål Dubrovnik vi flög på
FL100 -120 som värst 130 utom över Tatry där vi gick lågt och tittade på bergen snittfart hela resan 127kt. I övermorgon fortsättr vi till Sicilien
SE-VPY går som en klocka helt suveränt bra
HUR KUNDE DET HÄR HAMNA I TRÅDEN VARDAGSFLYGNING ? Vi åkte en måndag
jekroth
 

Re: Vardagsflygning.

Inläggav Radek 29 jul 2013 20:13

Då sitter vi i Torino och väntar på vädret. Vi vill se Mont Blanc. Trevlig temperatur i en stan med mycket historia, god mat och snygga tjejer. Varför flyttade jag till Sverige?
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Vardagsflygning.

Inläggav Leif Söderberg 29 jul 2013 20:57

Det ska bli skitkul att höra om er resa när ni kommer hem, hoppas att vädret fixar sig så ni kommer till "kullen"....
It´s not speed that kills, it's the suden stop.
Användarvisningsbild
Leif Söderberg
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 27 dec 2012 14:09
Ort: Eklången

Re: Vardagsflygning.

Inläggav Radek 31 jul 2013 23:11

A tiny little appetizer. Mt. Blanc - check.

[attachment=0]
P730051111.jpg
P730051111.jpg (17.92 KB) Visad 5392 gånger
[/attachment]
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Vardagsflygning.

Inläggav René H 27 aug 2013 16:31

Hej!
TMG flygare! 29/8. Ska UDO till Köping för service. Avresa ca. Kl. 13.00. Tillbaka till ESSX senast Kl.18.00. Förmodligen blir planet klart mycket tidigare. Det är bara en 50 timmars.
Om du är ledig och vill flyga till köping, så hör av dig till mig.
Obs. gratisflygning.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Föregående

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron