Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Vinschning!

Vinschning!

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Vinschning!

Inläggav René H 05 maj 2012 18:12

Idag Lördag 5/5 -12. slogs nytt höjdrekord med vinschstart i V-ås.
Urkopplingshöjden blev som bäst 796m och 790m.
Det var Holger som fick till 790m, med Anders i vinschbilen.
Sedan slog Anders till med 796m, med Holger i vinschbilen. All flygning finns loggad.
Det var en upplevelse att se starten från märket.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning!

Inläggav Jonas Malmquist 05 maj 2012 20:07

Trevligt! :D

Har tyvärr inte möjlighet att delta i lekarna imorgon men kommer ut som vinschförare på onsdag.
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Vinschning!

Inläggav Anders Sahlberg 06 maj 2012 21:34

Enligt Zander loggen så vart det en liten topp på 804 meter men med ett stig på över 25 m/s. så vart man en upplevelse rikare.
Undrar om inte René ångrar sig att han ite testade på den hissen.

Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Vinschning!

Inläggav Jonas Malmquist 09 maj 2012 13:59

Hej,

Av vädret att dömma i Stockholm och Eskilstuna antar jag att det ej blir någon vinschning i Västerås i eftermiddag och då jag är vinschförare vill jag meddela att jag inte kommer. Skulle det mot förmodan vara sol i Västerås kan ni ringa mig på 070-2736144 så kommer jag över ;)

Hoppas på bättre väder till helgen!

//Jonas
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Vinschning!

Inläggav Hasse E 18 jun 2012 10:31

OBS.OBS.
Vinschning i kväll måndag 18/6 inställt pga sjöfågel på vinschstråket...Skämt åsido,men vi har faktiskt fått en c:a 100 m lång fågelsjö med simmande sjöfågel mitt på vinschstråket efter helgens myckna regnande.Vi kommer bara att köra sönder eller fast ikväll ,så vi hoppas att det sjunker undan tills på onsdag.Återkommer i frågan under sjöväder.. :roll:

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Vinschning!

Inläggav Hasse E 10 jul 2012 19:07

OBS! OBS!
Idag har vi inspekterat flygfältet efter senaste dagarrnas regnande.Det ser inte bra ut! Vinschstråket påminner mest om en risodling. :o C:a 600 meter av vinschstråket ligger under vatten mitt för taxibanan!!!
Stråket 05-23 har 3 stora vattenpölar mitt för bankorset 05-34,och även några mindre pussar uppe vid början av 05.Stråket 23-05 ser bra ut de första 300 meterna,sedan kommer 2-3 rätt stora vattenpölar ner mot taxibanan.Kanske flygbar med bogsering??,om det inte kommer mer regn.
Bäst ser stråket 16-34 ut,där är det flygbart fn.
Som ni kanske förstår så blir det ingen vinschning den här veckan, :evil: vi får bara hoppas att det kommer lite blåst och sol så att fältet får en chans att torka upp. Möjligen att vi kan flyga i helgen om vi startar på asfaltsbanan med flygbogsering,och att det inte kommer så mycket mer regnhelvete. :evil: :evil:
Jag återkommer med mer information längre fram i veckan.

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Vinschning!

Inläggav Hasse E 13 jul 2012 17:51

Hej
Idag ser risodling lite bättre ut än i början på veckan,nu återstår bara c:a 100 meter av vattenpussar på vinschstråket.Någon vinschning är dock inte att tänka på till helgen,hoppet är att det torkar upp riktigt tills nästa vecka så vi törs köra igen på vinschstråket.
Av övriga stråk är det bara 05-23 som har lite vatten kvar vid korsningen 05-34,men det finns chans att det torkar upp inom någon/några dagar.De övriga grässtråken är funktionsdugliga,nästan helt torra.
Till i morgon så är inte prognosen riktigt stabil,regn ellerinte :?: .Det finns möjlighet till flygbogsering i morgon om man vill flyga,vädret får avgöra i morgon bitti.
Samling kl.09.00

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Vinschning!

Inläggav Hasse E 20 jul 2012 10:05

Hej regnfirare.
Nu ser fältet riktigt bra ut,inga risfält eller vattendrag så långt ögat ser :D .Jaa,nu ja säger då pessimisten :roll: ,men vi flyger i morgon lördag 21/7, vädret lovar flygning.
Det finns även bogsering att tillgå om för de som så önskar,Kaj Johansson bogserar.
Samling på Jo-berg kl 09.00

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Vinschning!

Inläggav René H 05 aug 2012 11:25

Hej!
Måndag 2012.08.06 har vi vinschning på kvällen.
Även skolning.
Väderprognosen ser inte så bra ut, men yr.no. har haft fel förut.
Regnar det inte så flyger vi.
Vi vill att segelflygeleverna kommer oavsett väder. Det blir en del info och att ni talar om vilka dagar och tider som passar er bäst.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Vinschning!

Inläggav Hasse E 13 aug 2012 11:19

Hej
I kväll måndag 13/8 kör vi vinschkväll med skolning,om det kommer elever eller andra hugade flygare.Holger kör vinschbil ikväll.På onsdag kväll 15/8 har vi också vinschkväll,och då kör jag vinschbilen. Start med utdragning av matrialet 16.30-17.00,eller när första man kommer. Lärare finns på plats.
Nu har semestern tagit slut,så kom ut och flyg!!! :D :D
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Nästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron