Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Underhåll segel

Underhåll segel

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: Underhåll segel

Inläggav masor 04 mar 2014 13:05

Vet inte om det har kommit något, men jag åker över till 16.17:00.
Det finns att skruva isär i alla fall....
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 04 mar 2014 15:01

Hej!
Har just pratat med Janne. Remmen är på väg från Egypten, men bör var i Västerås inom en vecka.
Det finns jobb att göra ändå i bygglokalen. -UB ska vändas, noshjul ska monteras,sen är den klar.
Lite slipjobb kvar på -OB.
Huvar ska putsas.
Bra om så många som möjligt kommer och hjälper till, när vi ska vända på -UB.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 08 mar 2014 10:47

Hej!
SE-UDO. Matti, Larry och hasse har monterat remmen. Jag tror motorn är klar.Återstår lite jobb.
SE-UUB, klar. SE-UOB lite slipning kvar att göra, nästan klar.
Just nu håller jag på och härdar det vi har lagat. Det görs genom att värma upp plasten till 50 grader i 8 timmar under bevakning
Sedan återstår städning av hangaren, vårstädning av klubbhuset och montering av flygplanen.
När ?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 11 mar 2014 21:37

Hej!
Tyvär var jag själv i bygglokalen ikväll. Så jag släckte och tog kväller Kl. 18.45.
SE-UOB är i stort sett klar. Mycket lite slipning kvar.
Gummilisterna till SE-UDO är på väg, kommer senast någon gång nästa vecka, förmodligen denna vecka.
Lite jobb kvar på luckorna. Slipning. SE-UUB och SE-UOB, huvarna ska putsas.
För övrigt. Stråket 05-23 ser otroligt bra ut. Så torrt som det är just nu, har jag aldrig varit med om, vid denna årstid.
Även om det kommer lite snö, som töar bort ganska snart, så tror jag på start i början på april.
Gå in på Uppsala och Örebros hemsidor, där är säsongen redan igång förfullt
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 25 mar 2014 15:56

Hej!
Äntligen! SE-UDO är klar för montering och flygning.
Montering när ?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav Fredrik Dahlström 25 mar 2014 17:13

På torsdag kan jag och kommer gärna ut och hjälper till med monteringen om det inte sker tidigare :)
Fredrik Dahlström
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 05 apr 2013 11:09

Re: Underhåll segel

Inläggav Hasse E 25 mar 2014 18:09

Hej
Förslaget är att vi försöker sätta på vingarna på UDO i morgon (onsdag 26 mars) kväll kl 17.00.Kan vi få ihop 6 st starka så tror jag att vingarna är på plats inom en timme.Jag Robert och René kommer och så några till.
Det blir bra väder resten av veckan.....
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Underhåll segel

Inläggav Hasse E 25 mar 2014 18:09

Hej
Förslaget är att vi försöker sätta på vingarna på UDO i morgon (onsdag 26 mars) kväll kl 17.00.Kan vi få ihop 6 st starka så tror jag att vingarna är på plats inom en timme.Jag Robert och René kommer och så några till.
Det blir bra väder resten av veckan.....
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Underhåll segel

Inläggav Harald 26 mar 2014 17:52

Vi ska försöka sätta på vingarna på UDO´n imorron torsdag (27/3) kl: 18:00
Är vi 6 personer så ska det nog gå alldeles utmärkt! :)
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Underhåll segel

Inläggav jahnlund 27 mar 2014 19:18

Bra jobbat ni som var där och monterade UDO!
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

FöregåendeNästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron