Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - LANDNINGSTÄVLING SEGEL

LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav Jonas Nordin 26 sep 2011 17:34

Hösten närmar sig snabbt och vi kommer inom kort att demontera segelflygplanen för det årliga underhållsarbetet i bygglokalen. Det är ännu oklart om det kommer att bli någon landningstävling mot Eskilstuna i år, men finns det bara intresse så kan vi köra intern träning & tävling i klubben nu till helgen som kommer. Förslaget är i så fall att vi använder vinschen och skippar tidtagningsmomentet. Tävlingen kommer då att gå ut på att landa mellan två markerade linjer (kallade diket och muren) och stanna med huvudhjulet så nära landningsmärket som möjligt.

Hur många skulle vara intresserade av att delta om vi ordnar en sådan tävling nu på lördag?
(Söndag kan vi ha som reservdag om vädret skulle bli dåligt.)

OBS! Alla är välkomna och man måste inte vara jätteduktig på att landa. Även elever kan delta - med lärare eller instruktör.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav René H 26 sep 2011 21:07

Klart som fan, att vi ska ha den årliga landningstävlingen!
Peo Jäderberg var ju fräck nog att vinna km. tre gånger, så han tog hem vandringspriset, som var donerat av Strömsbergs säteri.
Nu har peo skapat ett nytt vandringspris, som får behållas av den som vinner km. tre gånger.
Kom ihåg! Det viktiga är inte att deltaga, det är att vinna.
Vad blir det för regler?
Farlig flygning?Får man bromsa så att noshjulet tar i marken? Ska sporren i marken före huvudhjulet? Om man gör en hjullandning, med huvudhjulet på rätt sida av diket, men sporren i luften, på fel sida av diket, hur räknas det? Det finns massor att diskutera ,Lördag morgon.
Jag tycker vi ska tävla enl. SHB. 715, det gör de flesta andra klubbar.
Ja just ja! Vi vet ju inte vad det blir för väder, tänkte inte på det.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav Mark 27 sep 2011 16:13

Vädret blir klart med växlande vindar!
Jag är sugen!
Mark
 
Inlägg: 238
Blev medlem: 18 maj 2010 16:07

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav Jonas Nordin 28 sep 2011 21:43

Då är vi 3 st intresserade hittills... Men nog måste det väl finnas fler som vill vara med :?:
Med UUB groundad (p.g.a. problem att få tag på ARC-granskare) så får vi samsas om UOB... Med andra ord: Glöm alla bortförklaringar som handlar om skillnader mellan flygplanen! ;)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav Anton Gunnerlind 28 sep 2011 21:58

Om jag inte flyger med SCAVAC så vore det roligt, vet om jag kan senare i veckan! :D
Anton Gunnerlind
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 19 sep 2010 09:21

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav Jonas Malmquist 29 sep 2011 16:33

Jag är också intresserad, tror jag kan komma. :)
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav Mats Edström 29 sep 2011 17:40

Även jag kommer
Mats Edström
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 16 aug 2009 08:28

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav jekroth 29 sep 2011 19:28

Anton SCAVAC..... kul att se att du fått ditt förstånd tillbaka och insett att man blivit lurad om man köper och sen även flyger ett flygplan som saknar motor och låtsas som inget hänt.. påminner om kejsarens nya kläder, och då blir du den lilla pojken som frågar varför farbrorn går naken :D :D :D :D :D :D
jekroth
 

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav René H 29 sep 2011 19:44

?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: LANDNINGSTÄVLING SEGEL

Inläggav René H 29 sep 2011 20:01

Om vi nu ska bli seriösa igen. Hur dags ska vi träffas Lördag.
Jag hoppas att fler kommer.
Även elever kan vara med.
Är du rädd för att bli sist, var lugn, min sista landning, brukar vara den sämsta som jag någonsin har gjort.
Sistaplatsen är min.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Nästa

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron