Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Underhåll segel

Underhåll segel

Allmänt om segelflyg...

Moderator: Mark

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 23 jan 2015 16:50

Hej!
Nu finns det att göra på planen. Inredning ska monteras på UB.
Det är snart varmt i bygglokalen.
När ska vi göra jobbet? Söndag 25/1, är väl en bra dag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 13 feb 2015 10:21

Hej!
Hur ser tidsplanen ut, för segelflygplanen.
Våren närmar sig och ingenting händer i bygglokalen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav Anders Sahlberg 13 feb 2015 20:26

Jag kommer troligen ut och hjälper Matti med förgasarna på UDO i morgon lördag.
Sen kommer jag eventuellt dra några kablar i UOB för Flarmet när jag ändå är i krokarna.

Söndag om det finns intresse av flera så kommer jag även då.
Vi borde nog kunna bli nästan klara på söndag om vi blir några stycken.
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 16 feb 2015 17:20

Hej!
Idag Måndag, har vi bytt främre roderlinorna på -UB. Trångt och jävligt, men efter en dags slit, så var de bytta.
Om vi "offrar" lite tid för klubben nästa Söndag, så blir planen klara då. Just DU behövs i bygglokalen.
Ska du segelflyga i sommar, fundera på, hur många timmar du har varit i bygglokalen i vinter.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 15 mar 2015 18:53

Hej!
Läser att vi ska göra underhåll på SE-UDO. Det är bra att vi ska göra det mesta utomhus. Vad är det som säger att maskinen måste in i bygglokalen. Jag tror, att om vi, dem. -UDO, och ställer in den i bygglokalen, så tar det veckor, kanske månader innan den är flygbar. Det är snart Påsk och Första Maj, när många är lediga och vill flyga. Jag tycker vi gör allt jobb utomhus, på Lördag.
Jag vet inte om jag kan vara med på Lördag, men jag behöver inte alltid vara med. Ev. bortrest.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 21 okt 2016 13:40

Hej!
Hösten övergår snart till vinter. När är det tänkt att vi ska dem. UB? Vagnarna ska in i hangaren. Likaså våra fältbilar. Det börjar bli många. Skroten nästa kanske, för två bilar?
När?
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 02 nov 2016 12:25

Hej!
När är det tänkt att klubben ska börja med underhållet på segelflygplanen?
Vi brukar ju inte ha någon värme i bygglokalen den kallaste tiden på året.
Enl. yr.no så blir det minusgrader nästa vecka. Då tar det lång tid att värma upp bygglokalen.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Underhåll segel

Inläggav René H 07 jan 2017 20:52

Hej! Och god fortsättning på det nya året.
Hur blir det i bygglokal på det nya året. Kommer det ut någon typ av schema. Förslag Tisdagar och Torsdagar 18.30-21.00. EV.Någon Lördag. Kanske andra tider och dagar passar bättre. Tacksam, om någon som vet svarar, så att vi segelflygmedlemmar i VSfk, vet vad som gäller.
Snart är det vår och det finns massor av jobb att göra, vad jag förstår.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Föregående

Återgå till Segelflyg

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron