Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - SE-VKE vinter-underhåll

SE-VKE vinter-underhåll

Allmänt om UL-flyg...

Moderator: jonny majava

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jonny majava 12 nov 2011 13:32

Jag var där kl 8.30... Inte en käft förutom jag. Vid 10-tiden ramlade det in några segelflygare som fixade lite i verkstan.

Iallafall så är VPY fixad nu. Johan provflyger den i morgon söndag. Sen är den bokningsbar igen.

Tänk på att använda förgasarvärmningen vid taxning. Det gör skillnad på detta plan då den har airbox och ett helt annat luftflöde än tex VKE. Det är förgasaris som gör att den går sämre och sämre på tomgång.

/jonny
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Larry H 12 nov 2011 16:39

Bra jobbat jhonny.. ;)
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 14 nov 2011 10:15

Hur mycket jobb är kvar på SE-VKE och SE-VPY? Vaxa vaxa vaxa?
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jekroth 21 nov 2011 15:27

Ja hur gick det hur långt har tvätt och vax kommit och vilka har varit på plats och jobbat. Vi måste komma i mål med jobbet och vi är ganska många nu så det ska inte behöva vara samma personer som jör allt.
jekroth
 

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 21 nov 2011 17:26

Som jag förstår så ligger hela jobbet på SE-VPY kvar (?). Jag var på flygfält igår kväll och bara hunnit si-så-här torka VPY efter det var ute i regn. Det gick inte torka fullständig eftersom det var så fuktigt i luften och gick inte vaxa.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Mikael Eriksson 22 nov 2011 19:18

Jag och Mats hann inte klart med VKE förra lördagen. Tvättade de delar som var kvar och vaxade vingarna. Men om prognosen på SMHI stämmer som det ser ut nu så ska det bli dåligt flygväder på söndag och om VKE är på marken så kommer jag ut och jobbar några timmar innan och ev. efter mötet.
Mikael Eriksson
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 29 nov 2010 15:01

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 22 nov 2011 21:34

Hej, jag tänkte tvätta/putsa/vaxa imorgon kväll. Det blir kanske lite folk på flygplatsen - elever osv...?
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav Radek 23 nov 2011 22:01

SE-VPY - vingarna putsade och vaxade. Kroppen+rutor är kvar.
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: SE-VKE vinter-underhåll

Inläggav jekroth 24 nov 2011 08:40

Nu har det gått framåt en bit med tvättning och vaxning men det finns fortfarande saker kvar och jag tror, vet är helt övertygad om att det är fler än de som nu tvättat och vaxat som flyger maskinerna nu är det kanske dags för er att avsluta arbetet
jekroth
 

Föregående

Återgå till UL-B

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron