Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Ni som flyger/ska börja flyga ul...

Ni som flyger/ska börja flyga ul...

Allmänt om UL-flyg...

Moderator: jonny majava

Ni som flyger/ska börja flyga ul...

Inläggav freno 04 jan 2011 08:02

Ni som redan har UL eller håller på att ta UL cert, vad är er tanke med flygandet?
och då bara inte det är roligt att flyga, hur flyger ni eller hur tänker ni flyga?

Jag ser framför mig att när mitt cert är klart så kommer 90% av alla flygningar
vara långflygningar till Ljunghusen i skåne, tar 2h med flyg direkt till villan eller
6-7 timmar med bil =) men även flyga utomlands. Jag ser inte riktigt vitsen
av att bara flyga korta svängar runt mälaren för att hålla timmarna uppe,

men jag kanske har fel? Så hur flyger ni andra? eller hur vill ni flyga?
Fredrik Nordberg
UL-B
freno
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 29 nov 2010 09:03

Re: Ni som flyger/ska börja flyga ul...

Inläggav masor 04 jan 2011 11:22

Jo..... alla har olika anledningar varför vi vill flyga... och det kommer att dyka upp nya när man väl är klar med certet. Men långflygningar är definitivt givande och lärande. Mycket radiosnack, färdplanering och att träffa likasinnade. Sen för egen del kan det vara avkoppling att bara komma ut och upp.
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: Ni som flyger/ska börja flyga ul...

Inläggav Larry H 04 jan 2011 19:46

Har samma inställning som du..kommer flyga långt å mycket i sommar.är redan trott på varvet över joberg.
Larry H
 
Inlägg: 151
Blev medlem: 26 jun 2009 11:08

Re: Ni som flyger/ska börja flyga ul...

Inläggav masor 05 jan 2011 21:01

Bra Larry!! Du knäckte koden.... up, up and away!! Det är därför vi tjatar i varvet så det första ni gör är att dra iväg..!!*Ler* :D
masor
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 10 feb 2008 18:13

Re: Ni som flyger/ska börja flyga ul...

Inläggav jekroth 06 jan 2011 01:51

Jag hade en massa år som fallskärmshoppare men fick sluta då grabben började köra motocross och tiden inte räckte till båda aktiviteterna. När han la av fick jag åter tid för egen aktivitet igen, fallskärmshoppningen tog för mycket tid men det är kul att flyga så det fick bli flygcert Jag hade alltså inga tankar om vad jag skulle "göra" med certet.
Ofta kan det bli lite tomt direkt efter man blivit färdig, innan var varje flygning en bestämd lektion men vad skulle man göra sen. Jag började terrorisera omgivande fällt med besök det är bra träning att flyga till nya fällt där man inte har referenser sen skoltiden. Sen blev resorna längre men det gäller att kunna planera det finns hur många haverier som hellst som beror på dålig planering.
Jag tycker faktist att plannering är roligt och det är långt från alla resor som blir av t.ex. så gjorde jag en fullt färdig resplan till Island trots att den resan bara är teoretiskt genomförbar. Trots att jag haft cert sedan 2003 så tycker jag fortfarande att det är kul att bara flyga. Långresor är den extra krydda som gör att man inte ledsnar
jekroth
 


Återgå till UL-B

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron