Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Kostnad presentkort o provlektioner

Kostnad presentkort o provlektioner

Kostnad presentkort o provlektioner

Inläggav jekroth 08 aug 2010 13:13

Det är dags att lyfta upp frågan om vad kostar det att prova flyga.

Min åsikt är att vi ska sattsa på att få många som provar då det i dag endast är dessa som är vår marknadsföring och kan sprida vidare hur kul det var.

Jag tycker inte att det ska kosta över 1000 kr för att prova. kommer det ut någon under pågående verksamhet ska det vara ännu billigare 4-500 kr

Vi kan inte titta på våra grannar och jämföra vad dom tar då det är en lokalfråga om tillgång / efterfrågan

t.ex ett tandemhopp på J-Berg kostar 2200 kr men räkna då antal folk deras veranda och jämför med våran, som sagt tillgång/efterfrågan.
jekroth
 

Re: Kostnad presentkort o provlektioner

Inläggav Jonas Malmquist 08 aug 2010 16:40

Det är en svår fråga att hitta det ultimata priset. Jag tror inte vi ligger så fel prismässigt dock kan jag tycka det ser lite konstigt ut att drop in kostar 600 och prova på presentkort 1600.
Trotts detta har jag aldrig hört någon presentkortflygare med anhöriga somt tyckt det har varit dyrt. klubbens kostnader för en start till 900m med lärare uppgår till ca 700-800kr vilket är priset som en elev betalar under sin utbildning inräknat flygtimpriset för en Janus. Sen tycler jag att klubben skall kunna ta några hundralappar som förtjänst.

Jag tror det största problemet är att vi syns för lite, när hade vi senast en annons i tidningen? Själv bor jag i Eskilstuna och kan flera gånger varje sommar läsa artiklar i tidningen om segelflyg och annonser om prova på flygningar och utbildningsstarter på Ekeby.
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: Kostnad presentkort o provlektioner

Inläggav Jonas Nordin 08 aug 2010 18:54

Jag håller med om att vi syns för lite och det gäller nog inte bara oss utan segelflyget i hela landet.

Jag skulle gärna se att det gick att ha olika priser på "upplevelseflygningar" (presentkort, svensexor, etc.) och provlektioner. Som Johan och jag diskuterat tidigare så kan ett högt pris på provlektioner ha en avskräckande effekt och ge en bild av att det är väldigt dyrt att hålla på med flygning. Ur det perspektivet är ju drop-in-flygningarna rätt väg att gå - om folk bara får veta att vi har dom.

Jag tror det är bra om vi kan sysnas lite extra i samband med t.ex. jubileum och flygdagar och då erbjuda kampanj-priser på provlektioner.
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Kostnad presentkort o provlektioner

Inläggav jekroth 08 aug 2010 19:14

det vore kanske smart att skilja på priset för bogsering och vinchstart
Om du som ej insatt läser på hemsidan att ett presentkort kostar 1600 kr blir lätt nästa tanke fan va dyrt flyg som hobby skulle bli

Marknadsföring kostar och vad kan vara bättre marknadsföring än provapå folket som sedan sprider hur häftigt det var. Och om våran kostnad för marknadsföring är en lägre vinst på provapå flygningen så anser då jag att det är en vinn/vinn situuation.
Entidnings anonns är dyr och blir därför oftast liten och förbibläddrad.
jekroth
 


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron