Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Världens längsta Pc.

Världens längsta Pc.

Världens längsta Pc.

Inläggav René H 28 jun 2010 22:46

Jag måste ha gjort världens längsta Pc på UL.b. Till slut blev jag godkänd av en hård och kritisk lärare.
Lärare var Johan E.
Start ESSX ,Söndag förmiddag med kurs mot Ålleberg.Med hjälp av Johans färdplanering så kryssade vi mellan olika TMA´n och kontrollzoner, på olika höjder.Efter att vi hade kämpat i motvinden i en och en halv timme var vi framme i Ålleberg. Där skulle jag gör min första PC. landning. Gissa hur det gick. Det gick som man brukar säga, åt h..... Klart underkänd. På berget var vi först och tittade på alla gamla segelflygplan , efter det åt jag lunch, (mycket god fisk och trevlig personal). Johan som den gottegris han är, nöjde sig med glass och kaffe.Där efter åkte vi till Falköping, par minuter från berget. Vi är några av de få som har sett bergets matställe från undersidan.Gissa hur landningen gick, åt h..... men något bättre. Vi tittade när de vinschade och pratade med några jag känner.Sen börjar det verkliga eldprovet, dags att flyga mot Västerås. Starten var nästan godkänd, det går bättre för varje start, snart måste jag bli godkänd. Vi närmar oss den där termiken som alla motorflygare hatar, även jag idag. Vi går upp på 9500 foot, där är det lungt, över all termik, och med en underbar medvind, 25 knop.Bränslemätaren visar oroväckande lite soppa, men vi kollade i Falköping, vi hade bränsle med god marginal. Det var en underbar flygning att flyga över molnen.Vi tar några stutsar i Köping på¨hemvägen, säger Johan. Gissa vad jag tänker, sidvind i Köping, jo jag tackar, men vilken landning jag fick till, nästan godkänd.Västerås nästa,vi lägger oss i varvet ESSX säger min lärare, ska han aldrig bli nöjd. Ni skulle ha sett min sista landning, inte ens Johan gör en så bra landning. GODKÄND
Tack Johan för en trevlig flygtur.
Jag hoppas fler elever och alla andra tar chansen att pröva på en långtur med en erfaren lärare.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Världens längsta Pc.

Inläggav Jonas Nordin 04 jul 2010 23:30

Kul att läsa om eran flygning... Kan man tänka sig att Johan var extra petig med landningarna för att det var du som flög? ;)
Hoppas flera tar efter och skriver några rader när det flugits långt. Kul med lite tips på destinationer för framtida flygning.


PS: Sporrhjulet på UDO höll trycket så länge jag flög. Men om det behöver pumpas i morgon eftermiddag så låg det i.a.f. en ventilförlängare i höger sidoficka. Det gick som sagt bra att pumpa med en vanlig cykelpump med anslutning för schrader-ventil ifall du har någon sådan liggande. (Det verkade inte finnas någon tryckluftskompressor att låna på Hässlö flygförening.)
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56

Re: Världens längsta Pc.

Inläggav René H 05 jul 2010 20:00

Hej!
Det var för att flera ska våga ta klivet utanför sektor Johannisberg, som jag skrev några rader.Om du gör en resa med SE-UDO, SE-VKE, skriv och berätta.
ANG sporrhjulet så var det tomt ikväll måndag. Hasse ska försöka byta slang i morgon, men han har mycket annat som han måste göra på fältet också innför Power-Meet. Så om du har tid och lust åk ut till fältet och hjälp honom Tisdag.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Världens längsta Pc.

Inläggav jekroth 09 jul 2010 20:06

Ja efter mycket slit kan jag nu ÄNTLIGEN förklara René klar med sin PC och han kan åter igen flyga UL.
Efter många sömnlösa nätter där jag funderat hur vi ska komma vidare så kom äntligen genombrottet när vi kollade powermeet från ovan, en landning i Köping och ännu mera powermeet, mina valium slut och en redig hacka insatt på kontot, så var det bara att skriva på
:lol:
jekroth
 


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron