Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - En underbar flygdag.

En underbar flygdag.

En underbar flygdag.

Inläggav René H 03 maj 2010 15:41

Hej!
Söndag 2/5 2010
Årets segelflygsäsong, börjar direkt med ett underbart segelflygväder.
Prognoserna lovade 2-3m,molnbas 2300m. I verkligheten steg det med 3-5m. Jag hörde Holger ropa att han hade över 5m nettostig. Molnbasen låg på 2500m. Termiken började tidigt och varade till sent på kvällen.Det steg nästan överallt , det fanns även kraftiga sjunk på vissa ställen.
I Mälardalen flögs det massor av sträckor. En flög 669km.Fyra flög runt 500km.Massor flög mellan 100km och 450km.
MEN???
René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: En underbar flygdag.

Inläggav Anders Sahlberg 03 maj 2010 19:02

Nästa år då ska det nog bli lite sträck flygning. Måste ju först fixa certet innan man får ge sig ut på äventyr skälv ;-)
Men visst var det kul att få flyga bort vänta in OB på deras sista brytpunkt och sedan jaga hem i full fart med det angenäma problemet att få ner höjden innan vi kom fram till sektorn.
Även om det var kallt om tårna, nästa gång blir det nog raggsockor på.

Det var en mycket trevlig flygtur René.

Anders
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Re: En underbar flygdag.

Inläggav Jonas Malmquist 03 maj 2010 19:38

Ja det var en härlig dag och fantastiskt kul att ta sig runt på sin första slutförda sträckflygning på blygsamma 107 km :)
Tanken är ju att komma igång mer RST i sommar och jag tänkte försöka registrera flygningen från i söndags och se om det kan ge några enstaka poäng. Man har visst 8 dagar på sig att rapportera men jag hoppas få hjälp av någon som vet hur man gör nästa helg. Jag behöver väl få en användare skapad på RST-online?

Hoppas på fler fina dagar i maj! ;)
/ Jonas Malmqvist
Användarvisningsbild
Jonas Malmquist
 
Inlägg: 167
Blev medlem: 03 mar 2008 22:25
Ort: Eskilstuna

Re: En underbar flygdag.

Inläggav René H 04 maj 2010 15:43

Hej!
Du som vill läsa mer om denna OTROLIGA segelflygdag och se bilder. Gå in på Eskiltuna flygklubbs hemsida.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: En underbar flygdag.

Inläggav René H 18 jul 2010 22:53

Hej!
Efter en förmiddag som inte bjöd på något vidare segelflygväder, så kom till slut termiken. bra stig, kanske lite för kraftig vind, men inga problem att hänga kvar i luften. Termiken var kvar sent på kvällen. Jag åkte med Mattias till Skavsta på kväll, då var det fortfarande bra termik. Vilken rysare,vi flög en Pa.28. Ingen sikt framåt, ingen GPS, och vi flög söderut. Du förstår hur jag kände mig.För att inte tala om landningen,Mattias snurrade på ratten, som gick som en sekundvisare, tacka vet jag spak, det ska det vara.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: En underbar flygdag.

Inläggav Jonas Nordin 19 jul 2010 06:52

Söder ut i en PA-28! :shock:
Kliar det fortfarande på kroppen?
[b][url=http://www.vasterassegelflyg.se/forum/ucp.php?mode=register]Registrera dig[/url] på forumet om du inte redan gjort det... Det är enkelt![/b]
[i](Använd bara ditt riktiga namn som användarnamn så att vi vet vem du är och kan godkänna din registrering.)[/i]
Jonas Nordin
Kassör
 
Inlägg: 187
Blev medlem: 10 maj 2009 08:56


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron