Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Boka plan

Boka plan

Boka plan

Inläggav René H 08 aug 2009 07:44

Hej!!
Det är dags att vi gör något åt bokningen av flygplan. som det nu är, kan man boka en hel dag, för att sen inte ens dra ut planet ur hangaren. Sitter man hemma och tittar i boka plan så tror man att planet är i luften. En del säger att om planet står i hangaren en viss tid efter beräknad start, så är det bara att flyga, då måste jag ut till fältet för att se om planet står i hangaren, är planet i luften, är det bara att åka hem. Så kan vi inte ha det.
På något sätt borde man kunna bekräfta att man är på Johannisberg och tänker flyga den bokade tiden.Jag vet att vissa piloter i VFK har samma problem
Har du något förslag ,vad vi gör åt detta problem?
René
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Boka plan

Inläggav jonny majava 15 aug 2009 23:05

Men är detta ett allmännt problem eller eller gäller det bara vissa piloter/bokare?
Kanske enklast att prata med de piloter detta gäller.

/jm
jonny majava
Motorflygchef
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 11 feb 2008 21:29
Ort: Ramnäs

Re: Boka plan

Inläggav René H 17 aug 2009 15:53

Hej!
Det är flera piloter som har bokat , för att sen inte flyga ,utan att ha bokat av.
Problemet är , att vi inte har några klara, skrivna regler, vad som gäller om man inte bokar av och inte flyger. I vissa klubbar blir man debiterad ett viss antal timmar i förhållande till de timmar man bokat, om man inte flyger.
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37

Re: Boka plan

Inläggav jekroth 15 mar 2010 19:15

Lägger det här inlägget i oviktigt tråden då det är så bokningssystemet verkar uppfattas
Kollade status för flygning med UL maskinen på lördagen för flygning på söndagen och såg att den var bokad mellan 10:00 och 18:15 men folk kan ju ändra sig så jag klev upp söndag morgon och kollade om det blivit någon förändring i bokningen, men det hade det inte. Jag åker ut och flyger idag måndag och kan då se att den bokning som var ifrån 10:00 hade genererat första flygstart kl 14:00 DETTA ÄR FÖR JÄKLA DÅLIGT jag hade kunna flugit i fyra timmar innan maskinen utnyttjades förutom att det är jäkligt dålig respekt för övriga klubb medlemmar så kostar varje bokad men oflugen timme klubben pengar jag vet att gjord bokning faller om man inte kommit inom 15 min men jag kan inte åka från Enköping för att se efter om maskinen står kvar i hangaren, funkar inte med webkamera heller för när jag satt mig i bilen så kan någon annan hinna före.

Så till oss alla skärpning med bokningstiderna :evil:
jekroth
 

Re: Boka plan

Inläggav René H 03 maj 2010 16:23

Hej!
Ja, Johan du har alldeles rätt. Det här med boka plan är helt oviktigt.
Jag tycker vi skippar boka plan. Man kan istället åka ut till fältet och se om planen är lediga.Att boka till 19.00,och sedan ställa in planet kl.15.00 och planet är fortfarande bokad till kl.19.00???
René H
 
Inlägg: 695
Blev medlem: 07 feb 2008 17:37


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron