Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Fly in Axevalla Hed

Fly in Axevalla Hed

Fly in Axevalla Hed

Inläggav jekroth 29 jul 2012 22:18

Ja då har René och jag varit på årets höjdpunkt, Fly in på historisk mark. Militärflyget 100 år jubileum.
Vi drog iväg 10:30 och satt kurs mot samhället där det skulle finnas en klippt gräsyta som vid första uppgift skulle vara 400 x 50 m men som senare skulle vara 600 x 15 m.

Vi passerade Skövde och hörde att det var 2 trikar 1500ft över Sommarland som ropade på radion, dom fick inget svar från Axevalla Hed, så jag provade om vår radio gick igenom bättre då vi låg på högre höjd, Axevalla Hed skulle ha radiopassning på 123.45 Vi fick kontakt med trikarna men inte Axvalla Hed.

Nytt försök
Axevalla Hed SE-VPY ---fortfarande Inget svar, men snart hördes det en röst
HALLÅ VAR DET NÅGON SOM ROPADE AXEVALLA HED.
Ja det är SE-VPY som kommer från norr vi är 2,5 minuter från fältet hur ser trafiksituationen ut och i vilken riktning ligger stråket .?
Ingen jäkla aning jag blev bara utskickad här
Uppehåll
Landa mot söder
Ja vi går över och tittar ( vi hörde även att trikarna gjorde så och dom låg före)

Hallå Det finns en dunge mitt på stråket landa efter den
Okey
Det finns även ett hål mitt emot dungen jag står i det så att ni inte råkar köra ner i det.............
OKEY ??,;;;?

Vi kommer in på finalen stråket ÄR inte bredare än 15 m om ens det
Mitt på sticker en träd dunge ut i stråket från vänster sida, och någon några meter in från högersida mitt emot dungen står gubben som vaktar hålet ;;;;; NU e de tajt.
Om jag nu inte fick landa på de 300 metrarna före dungen så har jag bara 300 m bana kvar till banänden.
Jag glömde nämna yterligare en liten detalj, att i banänden stod triken som nyss landat. Jag hörde att dom skulle vänta med backtrack tills vi landat men hade ju trott att dom skulle taxa av banan, men nä.
Det var bara att ta fram mina kunskaper som sömmerska, blunda med ena ögat, greppa tråden och föra hela armen genom nålsögat.
Det var som att landa på en sämre traktorväg men det funkade korna höll sig i vart fall borta.

Vi parkerade, drack kaffe ovh lyssnade på en speaker som till och med spöade mig i att hålla låda. Till sist rullade dom ut och flög med Bleriot XI lite senare hälsade 2 st Jas 39 på och hade ett program som hade allt mer att önska dom flög förbi 8 ggr. fpl 51 Super Cub hade uppvisning och sen fick publiken gå runt och titta på alla parkerade flygplan Vår CT hörde till de poppuläraste. Men det berodde säkert på den charmiga besättningen.
Efter start och sedvanlig tryckare åkte vi vidare och käkade på Ålleberg. Ålleberg är ett resmål jag kan rekomendera det kan vara lite turbulent om det blåser sidvind men dom har resturang/café som har bra mat och fin utsikt.
Det pågick vinschning på Falköping så vi gjorde ett stopp även där innan vi fortsatte hem.
Sammanslaget en jäkligt lyckad dag i fint väder.
jekroth
 

Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron