Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Företagsflygning

Företagsflygning

Företagsflygning

Inläggav Harald 16 maj 2012 09:28

meddelande från Hasse på myWeblog:

[quote]Hej medlemmar
Fredagen 18 maj (klämdag) har vi företagsflygning i vinschstarter för mälardalens högskola,med c:a 20 personer.Det blir även möjligheter till starter med ULB för deltagarna.Lärare och vinschförare är vidtalade ,men vi behöver folk som kan hjälpa till på marken med hantering av segelplanen och folk.Det behövs minst 5-6 personer för att vi skall få flyt på arrangemanget.Anmäl till mig snarast ni som kan ställa upp på detta.
Start kl 09.00 med utdragning av utrustningen.

Vi har också en företagsflygning lördagen 26 maj för en annan grupp på 18-20 personer.
Samma där,lärare och vinschförare är vidtalade,men vi behöver folk på marken för hantering av flygplan och folk.5-6 personer behövs också här.Anmäl till mig de som kan ställa upp.Start kl 09.00 med utdrag av utrustningen.

Vi har också en förfrågan om en företagsflygning den 31 maj,men där är inte alla detaljer klara ännu,så jag får återkomma senare med denna flygning.
Dessa arrangemang ger mycket bra intäkter till klubben,så det är viktigt att vi alla hjälper till med jobbet.[/quote]

Vad jag förstår av texten ska UL-plan/planen ( VPY) också ta upp deltagarna.
Ska Groben också ta upp deltagare eller hur är det tänkt?
Tänkte om den skulle bokas in på detta iså fall?
18-20 personer är ju ganska många så det kan ju bli lite väntetider.

Bra jobbat att få till lite företagsflygningar!
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Företagsflygning

Inläggav Hasse E 16 maj 2012 19:46

Hej Alla.
En påminnelse om att vi ska genomföra en företagsflygning på fredag 18/5.Jag har fått väldigt få anmälningar till att man kan hjälpa till på detta event,så jag hoppas att det kommer några som kan hjälpa till med arrangemanget,Harald kanske och även andra.
Vi samlas kl 09.00 för att dra ut utrustningen och planen,och kl 11.00 så kommer våra gäster från högskolan för att börja flyga.Det är 15-20 personer som skall flyga med segel vinschstarter,och också några ULB starter.
Vi behöver vara 4-6 personer utöver lärare för att ta hand om dessa gäster på ett bra sätt.
Vi ses på fredag
Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Företagsflygning

Inläggav Harald 16 maj 2012 20:34

Jag kan vara där på morgonen vid 09:00 och hjälpa till med att dra ut plan och förbereda det som behövs inför flygningen.
Måste dock senare åka ifrån en stund på dagen.
Men vi kan kanske lösa det om några kan komma kanske till 11 eller så. Det löser sig nog hoppas jag.
Robert ställer nog också upp om han inte har något annat inbokat. Hoppas vi får ihop folk nu!
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Företagsflygning

Inläggav Hasse E 18 maj 2012 19:25

Idag har vi genomfört årets första företagsflygning med 24 st vinschstarter och ULB starter.Vära gäster var mycket nöjda,några stycken rent lyriska efter våra flygningar.Åtminstone en tjej var med om hisnande manövrar,och bara ville flyga mer och mer.Jättekul dag.
STORT TACK till alla som ställde upp för att genomföra detta evenemang på ett mycket bra sätt,med jättenöjda provaPå flygare.
Nästa vecka kör vi ett event igen,och då hoppas jag att vi ser ännu fler av klubbens medlemmar för att hjälpa till med arrangemanget :roll: !!

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Företagsflygning

Inläggav Harald 19 maj 2012 15:55

Bilder från fredagen 18/5 :)

[img]foretagflyg1.jpg[/img]

[img]foretagflyg2.jpg[/img]

[img]foretagflyg3.jpg[/img]
Bilagor
foretagflyg3.jpg
foretagflyg3.jpg (50.38 KB) Visad 5980 gånger
foretagflyg2.jpg
foretagflyg2.jpg (67.45 KB) Visad 5982 gånger
foretagflyg1.jpg
foretagflyg1.jpg (32.08 KB) Visad 5977 gånger
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Företagsflygning

Inläggav Hasse E 24 maj 2012 17:08

Hej Alla
Påminnelse om att nu på lördag 26/5 skall vi ha ytterligare en företagsflygning med vinschstarter.Det är 15-20 personer som alla vill prova på hur det är att flyga segel med vinschstarter.Kanhända finns det poteniella nya flygare bland dem,det är studenter.
Vi samlas kl 09.00 för att dra ut utrustningen och planen,och kl 10.00-10.30 så kommer våra gäster för att börja flyga.
Vi behöver vara 4-6 personer utöver lärare för att ta hand om dessa gäster på ett bra sätt.Några personer har lovat att komma ut för marktjänst,men vi behöver än flera,så de som inte kunde förra gången kanske kan nu....
Den företagsflygning vi hade planerat till 31 maj måste tyvärr ställas in pga dubbelbokning hos Högskolan.Vi jobbar för att genomföra denna flygning i höst istället.Nytt datum kommer senare.

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36

Re: Företagsflygning

Inläggav Radek 24 maj 2012 18:54

Jag tror att jag kan vara med. 0900, det blir en kort Fredag kväll :( :( :(
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Företagsflygning

Inläggav Hasse E 27 maj 2012 07:25

Hej
Återigen har vi genomfört en lyckad företagsflygning med 19 st vinschstarter under lördagens strålande sol.Alla glada miner efter starterna tyder på att det är ett mycket uppskattat nöje.
STORT TACK till alla som ställde upp för klubben med detta arrangemang.

Hasse E
Hasse E
Ordförande
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 07 feb 2008 21:36


Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron