Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 110: Undefined array key "cached"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 111: Undefined array key "normal"
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/b/a/f/vasterassegelflyg.se/httpd.www/forum/includes/functions.php on line 2910 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/db/dbal.php on line 112: Undefined array key "total"
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3391: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3394: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:2910)
Västerås Segelflygklubb • Visa tråd - Gratis timmar med VKE

Gratis timmar med VKE

Gratis timmar med VKE

Inläggav jekroth 14 okt 2011 10:08

Jag inbjuder till att Gratis nyttja VKE. Platsen är som tidigare Biltema och torget. Planet kommer visserligen att stå stilla på marken men det finns möjlighet till att sitta i och torrflyga.

Eller om jag ska vara lite alvarligare.
22 okt ska vi ställa ut VKE och en Janus på Biltema
29 okt Ska vi vara på Stora torget
Och som alltid behöver vi vara ett gäng för att det ska funka.
kl 10:00 ska dom vara färdigmonterade och preliminärt packar vi ihop kl 16:00

Skriv in er som tillgängliga som svar i den här tråden så jag får lite koll och kan plannera våra resurcher

Båda eventen ingår i byggplikten.
jekroth
 

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav Harald 14 okt 2011 15:44

[quote="jekroth"]Båda eventen ingår i byggplikten.[/quote]

Vad är det sagt om den här byggplikten egentligen? Sista diskussionen kring den var väl om det skulle heta byggplikt.
Är den genomklubbad byggplikten och hur fungerar den egentligen fullt ut?
Hasse brukar ju också prata om att detta ingår i byggplikten och så vidare. Vad är beslutat och vad blir resultat om man göra "sina timmar" kontra inte gör sina timmar. Kom vi fram till något i vintras som jag missat?
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav jekroth 14 okt 2011 17:19

Byggplikten röstades igenom på vårt årsmöte och om jag inte minns fel skulle den omfatta alla medlemmar exkl elever, hedersmedlemmar och vilande medlemmar med 25 tim/år varje tim var kopplad till en kostnad jag tror det var 100kr så den som inte utfört någon byggplikt blir debiterad 2500 kr. om du varit med på ett "godkännt" arbetspass skriver man in sina timmar i avsett kort där den totala tiden regisreras

Detta var taget fritt ur minnet och kan innehålla sakfel.
jekroth
 

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav Harald 14 okt 2011 17:58

[quote="jekroth"]Byggplikten röstades igenom på vårt årsmöte och om jag inte minns fel skulle den omfatta alla medlemmar exkl elever, hedersmedlemmar och vilande medlemmar med 25 tim/år varje tim var kopplad till en kostnad jag tror det var 100kr så den som inte utfört någon byggplikt blir debiterad 2500 kr. om du varit med på ett "godkännt" arbetspass skriver man in sina timmar i avsett kort där den totala tiden regisreras

Detta var taget fritt ur minnet och kan innehålla sakfel.[/quote]

Bra där! Snabba svar, det gillar jag. Då vet jag det.

Ska man anmäla själv på något sätt vid slutet av varje år antal byggtimmar eller är det någon som kommer göra någon sammanräkning?

Jag brassar på med frågor här men det är bra att veta.
Harald
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 19 dec 2010 17:31

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav jahnlund 15 okt 2011 10:23

Ta med denna information i klubbhandboken så man kan referera tillbaks till det.
/Johan Ahnlund
jahnlund
 
Inlägg: 95
Blev medlem: 11 sep 2011 11:39

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav jekroth 16 okt 2011 19:47

Det blev mycket snack som är ovidkomande för tråden
Fortsättningsvis vill jag bara ha anmälninga från de som räknar med att hjälpa till i den här tråden

Jag vill inte ta bort diskutioner och frågor men starta gärna en egen tråd så jag kan använda den här som anmälningslista
jekroth
 

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav Patrik Alpin 17 okt 2011 18:13

Jag kan den 29/10. /Patrik
Patrik Alpin
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 jul 2011 21:19

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav Radek 18 okt 2011 12:38

jag kan 22/10

Radek
Användarvisningsbild
Radek
 
Inlägg: 307
Blev medlem: 04 feb 2011 21:46

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav jekroth 20 okt 2011 16:58

Är det verkligen bara Patrik och Radek som har möjlighet att delta i klubbens verksamhet. ? Larry har anmäl direkt till mig så just nu är vi 4 st att arbeta 2 lördagar.

Jag gissar att fler kommer på lördagsmorgonen (om det inte regnar eller är annat bus väder) men det är svårt att planera på det viset.

Som påminnelse bara
Ju fler medlemmar som är aktiva flygare med abonnemang desto billigare kan vi flyga och desto mer lull lull kan vi köpa

Och det är just därför vi ställer ut planen 2 lördagar, Att få fler medlemmar.

Johan

ps
jag fryser också om det är skitväder
ds
jekroth
 

Re: Gratis timmar med VKE

Inläggav Anders Sahlberg 20 okt 2011 17:43

Om allt fungerar med uppgraderingen av Bangkok och Seol så kan jag komma nu på lördag, har inte kollat med Simon ännu.
Men jag lär inte komma till kl 8 utan en aning senare...... vad en aning är vet jag på fredagkväll/lördag morgon.
Anders Sahlberg
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 24 aug 2009 14:02

Nästa

Återgå till Allt annat oviktigt

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron